کد خبر: ۱۵۷۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - 20 April 2019
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه نوبرانه‌ها به بازار آمده اند، پیش بینی کرد امسال حدود ۲۴۰۰ تن گوجه سبز و چاقاله بادام از باغات استان تولید شود.
رضا زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه ۳۶۲ هکتار از باغات استان کرمانشاه به گوجه سبز اختصاص دارد، گفت: بیش از ۶۸ هکتار از این باغات هنوز به مرحله باروری نرسیده و غیربارور بوده و مابقی مثمر هستند.

زارعی با بیان اینکه متوسط عملکرد باغات گوجه سبز استان کرمانشاه ۶.۶ تن در هکتار است، افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۹۵۰ تن گوجه سبز از باغات استان برداشت شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ارقام باغات گوجه سبز استان کرمانشاه را شامل دو رقم گلستان و شهریار عنوان کرد و افزود: عمده باغات گوجه سبز استان در شهرستان‌های مناطق گرمسیری استان قرار دارد.

زارعی با بیان اینکه برداشت گوجه سبز از باغات استان کرمانشاه از ۲۰ فروردین شروع شده، افزود: احتمالاً برداشت این محصول تا ۲۰ اردیبهشت ماه ادامه پیدا کند.

زارعی ادامه داد: قیمت هر کیلو گرم گوجه سبز در ابتدای فصل برداشت از ۱۰۰ هزار تومان شروع شده بود و الان به حدود ۳۰ هزار تومان رسیده است.

وی در ادامه اشاره‌ای هم به سطح باغات بادام استان کرمانشاه داشت و افزود: در سطح استان چهار هزار و سه هکتار باغ بادام داریم که ۳۳۵۲ هکتار از این باغات بارور بوده و مابقی هنوز به مرحله باروری نرسیده‌اند.

زارعی متوسط عملکرد باغات بادام در استان کرمانشاه ۲.۴ تن در هکتار اعلام کرد و افزود: احتمالاً امسال سه هزار و ۱۵۵ تن بادام از باغات استان کرمانشاه برداشت شود.

زارعی با بیان اینکه محصول حدود ۱۹۰ هکتار از باغات بادام استان به صورت چاقاله بادام برداشت می‌شود، افزود: عمده محصول بادام مناطق گواور شهرستان گیلانغرب به صورت زودرس و چغاله بادام برداشت می‌شود.

وی اضافه کرد: حدود ۴۰۰ تن از بادام تولیدی در استان کرمانشاه به صورت چاقاله بادام برداشت وعرضه می‌شود.

زارعی با اشاره به اینکه برداشت چاقاله بادام از باغات استان کرمانشاه از ۲۰ فروردین ماه شروع شده گفت: برداشت چاقاله بادام از باغات این استان تقریباً به اتمام رسیده است.
برچسب ها: میوه ، نوبرانه ، کرمانشاه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: