کد خبر: ۱۵۷۳۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - 20 April 2019
بانکداری ایرانی ـ مهمترین محل جذب منابع برای بانک‌ها جمع‌آری سپرده است. بانکها روش های مختلفی برای جذب منابع دارند. یکی از این روش ها اعطای سود بیشتر است که چندان با اصول علم اقتصاد همخوانی ندارد.
بانکداری ایرانی ـ مهمترین محل جذب منابع برای بانک‌ها جمع‌آری سپرده است. بانکها روش های مختلفی برای جذب منابع دارند. یکی از این روش ها اعطای سود بیشتر است که چندان با اصول علم اقتصاد همخوانی ندارد.
 
به گزارش بانکداری ایرانی   در سال گذشته بانکها در جمع آوری سپرده توفیق زیادی داشتند این جمع آوری به دلیل اینکه تبدیل به اینکه به تسهیلات تبدیل می شود و به سیستم  تولید باز می گردد با ارزش است. اما باید در میزان پرداخت سود جانب احتیاط را رعایت کرد.
 
در بین ده بانک مورد بررسی بانک ملت با مبلغ 1777 هزار میلیارد ریال ، بیشترین سپرده را جمع آوری کرد و بعد از آن صادرات با رقم 1521 هزار میلیارد ریال و بانک تجارت با مبلغ 1340 هزار میلیارد ریال قرار دارد. 
 
نکته مهم اینکه بانک ها با وجود اینکه بسیار کمتر از بانک ملت سپرده جمع کرده بود اما بیش از بانک ملت سود پرداخت کرد که نشان از رعایت نکردن قوانین بانک مرکزی دارد.
 
اغلب بانکها وضعیت پرداخت سود خود را رعایت نکرده و  احتمالا با درصد های بالایی سود پرداخت کرده اند  که با قوانین بانک مرکزی همخوانی ندارد.
 
لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: