کد خبر: ۱۵۷۲۵۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۵ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - 17 April 2019
درگفتگو با بانکداری ایرانی مطرح شد
بانکداری ایرانی ـ مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران تاکید کرد این بانک در سال 97 به بهره وری کامل رسیده که در سال جدید نیز مشکل کمبود نیروی انسانی را با جذب نیروی جدید مرتفع خواهیم کرد.

بانکداری ایرانی  ـ مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران تاکید کرد این بانک در سال 97 به بهره وری کامل رسیده که در سال جدید نیز مشکل کمبود نیروی انسانی را با جذب نیروی جدید مرتفع خواهیم کرد.
 
 
مرتضی اکبری در گفتگو با خبرنگار بانکداری ایرانی  درباره اجرای طرح همیاران مهر و موفقیت آن گفت: این طرح در مراحل ابتدایی است. این طرح باید تمام الکترونیک باشد و بدون مراجعه به مشتری اجرا شود و چون در مرحله مقدماتی است هنوز آن را به صورت گسترده در جامعه معرفی نکرده ایم و باید زیرساخت های آن آماده شود. ولی در حال حاضر مبلغی در حدود 22 میلیارد تومان از طریق اجرای این طرح جمع آوری شده و بین 15 تا 16 میلیارد تومان آن نیز به صورت تسهیلات پرداخت شده
است.
 
وی همچنین درباره اختصاص اعتبارات جمع آوری شده به قشر خاصی از نیازمندان نیز توضیح داد: افرادی که در این زمینه به بانک کمک می کنند و منابع و اعتبارات خود را در اختیار بانک قرار می دهند مشخص می کنند که در چه زمینه ای می خواهند مصرف شود و یا افراد نیازمند را معرفی می کنند و یا اینکه این اختیار را به بانک می دهند که در طرح هایی همچون بهزیستی، اشتغال زندانیان و یا ازدواج پرداخت تسهیلات انجام شود که گزارش این اقدامات نیز به صورت آنلاین در سایت بانک منتشر می شود.
 
 
اکبری در پاسخ به این سئوال که در شرایط اقتصادی فعلی، این بانک چه برنامه هایی را برای نگهداری از منابع اجرا کرده است گفت: قطعا وقتی شرایط اقتصادی و وضعیت ارز تغییر می کند روی منابع قرض الحسنه نیز تاثیرگذار است. اما با این شرایط، سال گذشته بانک قرض الحسنه مهر ایران 60 درصد رشد منابع داشته که این نشان دهنده موفقیت بانک در این بخش است. طبیعتا افرادی منابع خود را از بانک خارج می کنند و با اجرای برنامه هایی از سوی بانک افراد جدید منابع جدید را وارد بانک می کنند.
 
 
وی درباره اجرای طرح دو در یک (دریافت دو وام قرض الحسنه با یک حساب) هم گفت: سقف این طرح 150 میلیون ریال است.
علی رمضانی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: