کد خبر: ۱۵۷۱۶۰
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۳ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - 16 April 2019
نماد بانک تجارت در بورس که در 21 اسفند 97 به دلیل افزایش سرمایه متوقف شده بود در روز دوشنبه 26 فروردین 98 با رشد 29.34 درصدی بازگشایی شد.

بانکداری ایرانی ـ علی سوری؛  نماد بانک تجارت در بورس که در 21 اسفند 97 به دلیل افزایش سرمایه متوقف شده بود در روز دوشنبه 26 فروردین  98  با رشد 29.34 درصدی بازگشایی شد. 
 
به گزارش بانکداری ایرانی ، بانک تجارت در  سال 97 بیش از  458 درصد افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها  داد.
 
برهمین اساس  نماد «وتجارت» با تقاضای بالا بازگشایی شد تا جایی که حقوقی های بورس حدود 200  میلیون سهم از این بانک را ظرف چند دقیقه خریداری کردند. 
 
نماد بانک تجارت قبل از این افزایش سرمایه 1719 ریال قیمت خورده بود که بعد از افزایش سرمایه  بیش از 458 درصدی با قیمت 454 ریالی بازگشایی شد این در حالی است که باید به لحاظ تئوری افزایش سرمایه با مبلغی حدود 350 ریال بازگشایی می شد  به دلیل وضع مناسب بانک با حدود 30 درصد افزایش قیمت بازگشایی شد و حدود 4 میلیارد سهم ظرف چند دقیقه معامله شد .
 
این رویداد مهم از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها و برای اصلاح ساختار سرمایه و خروج از شمولیت ماده 141 قانون تجارت رخ خواهد شد. 
 
در 25 اسفند 97 بانک تجارت بخشنامه کرد:   
 
« مجوز افزایش سرمایه «۱۷۸.۲۲۶.۱۲۷.۰۰۰.۰۰۰ ریالی» معادل ۳۹۰ درصد را از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها را از سازمان بورس دریافت کرده تا سرمایه فعلی این بانک از ۴.۵۷ به ۲۲.۳ هزار میلیارد تومان برسد.» 
 
بر اساس این گزارش، موضوع افزایش سرمایه «وتجارت» در اطلاعیه شفاف سازی منتشر شده، اصلاح ساختار مالی و خروج از شمولیت مادۀ141  لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت در راستای معافیت مالیاتی مقرر در بند «ز» تبصره 10 از ماده واحدة قانون بودجة سال 97 کل کشور ذکر شده است.
 
در حال حاضر بانک تجارت  با این افزایش سرمایه از کلیه مشکلات قانون 141 موجود خارج شده و به همین دلیل با اقبال سرمایه گذاران قرار گرفته است. 
 
علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: