کد خبر: ۱۵۶۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۱ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - 11 April 2019
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: در سراسر کشور ۳۵۰ هزار مسکن روستایی بیمه شده‌اند.
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: در سراسر کشور ۳۵۰ هزار مسکن روستایی بیمه شده‌اند.

محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) دیروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما در ستاد اجرایی مراحل مختلف کمک‌رسانی به حادثه سیل داشتیم. وی با بیان اینکه قبل از وقوع سیل پیش‌بینی‌هایی برای این حادثه انجام شده بود، گفت: اقلام فوری را از قبل آماده کرده بودیم و از ساعات اولیه حادثه در استان‌های مختلف حضور فوری و فعال داشته‌ایم. مخبر گفت: بیمه مسکن‌های روستایی قبل از وقوع سیل در دستور کار ما قرار داشت، در کشور ۳۵۰ هزار مسکن روستایی را بیمه کرده‌ایم که ۱۴۰ هزار مسکن در استان خوزستان و ۹۰ هزار مسکن در استان لرستان است. وی با بیان اینکه افراد بیمه شده می‌توانند میزان خسارت واردشده را از بیمه دریافت کنند، گفت: عوامل ما در استان لرستان دنبال مستندسازی و پراخت این خسارت هستند.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گفت: بعد از حادثه ۸ قرارگاه در ۸ استان درگیر سیل ایجاد کرده‌ایم که از ۲۸ اسفند با همکاری نیروهای جهادی مشغول خدمت هستند. وی با بیان اینکه ۸ درمانگاه سیار راه‌اندازی شده و۲۵۰ پزشک به این مناطق اعزام شده است، ادامه داد: روزانه ۷۰ هزار غذای گرم در ۸ استان درگیر سیل توزیع می‌شود. مخبر ادامه داد: همچنین۴۰۰ هزار بطری آب،۱۲ تن گوشت، ۱۴ هزار بسته جیره خشک‌مواد غذایی، ۲۴ هزار تخته پتو و ۳۲ هزار متر مربع موکت را به مناطق سیل‌زده ارسال کرده‌ایم.

مخبر با بیان اینکه انواع اقلام امدادی شامل پلاستیک، بیل، چکمه و بادگیر را ارسال کردیم، ادامه داد: ۴۰۰ هزار انواع کنسرو، ۳۷ تن برنج، ۶ تن روغن، ۶ هزار بسته پوشک نوزاد، ۷ هزار و ۳۰۰ بسته لوازم بهداشتی زنانه، ۱۶۰۰ تخته چادر اسکان و مقادیر قابل‌توجه قند و شکر را ارسال کرده‌ایم و همچنین ۲۰۰ دستگاه خودروی سبک و سنگین را درگیر کرده‌ایم. رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ادامه داد: بعد از حادثه ۲۰ هزار بسته لوازم خانگی شامل یخچال، گاز، قالی، موکت، ظرف و پتو را تهیه ‌کرده‌ایم که اولین محموله را شنبه یا یکشنبه به استان گلستان ارسال خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه ۸ هزار دام سبک تهیه می‌کنیم تا بخشی از خسارات وارد شده سیل‌زدگان را جبران کنیم، ادامه داد: ۲۵ تا ۳۰ هزار بسته لوازم‌التحریر تهیه شده است که به فوریت بعد از پایان بحران به دانش‌آموزان آسیب دیده اهدا می‌شود. مخبر با بیان اینکه اشتغال موضوع مهم این مناطق است، افزود: ۹ هزار شغل فوری را ظرف یک سال راه‌اندازی می‌کنیم. وی افزود: هواپیمایی جمهوری اسلامی بدون دریافت هزینه یک هواپیما ۷۴۷ را تدارک دیده است که ما بتوانیم سنگین‌ترین محموله هوایی را به اهواز ارسال کنیم.

مخبر ادامه داد: روز چهارشنبه نزدیک ۱۰۰ تن اقلام ارسال می‌شود که شامل ۲هزار تخته چادر اسکان، ۴۰ هزار تخته پتو، ۵۰ هزار مترمربع موکت و ۱۰۰ هزار قوطی کنسرو است، همچنین ۱۰۰ هزار بطری آب از طریق استان خوزستان برای مناطق سیل‌زده درنظر گرفته شده است. وی با بیان اینکه ۳ تن لوازم بهداشتی و ۲ تن دارو امروز برای خوزستان اعزام می‌شود، ادامه داد: ما مسوولیتی برای توزیع این اقلام نداریم و مسوولیت توزیع آن بر عهده مسوولان محلی و استانداری است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: