کد خبر: ۱۵۶۷۷۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۴ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - 10 April 2019
بانکداری ایرانی ـ بنابر اعلام توسن، NSPAY یکی از صادرکنندگان رسمی آنی رو هست که وظیفه جمع‌آوری عوارض مربوط به آزادراه‌ها را از طریق روش‌های نوآورانه و مبتنی بر فناوری اطلاعات بر عهده دارد.
 بانکداری ایرانی  ـ   با اجرایی‌شدن طرح عوارض الکترونیکی خودروها توسط آنی رو، از ۲۸ اسفند سال ۱۳۹۷ در چهار آزادراه تهران – ساوه، تهران – قم، قزوین – زنجان، کرج – قزوین رانندگان بدون توقف تمام طول مسیر را طی می‌کنند.

در حال حاضر باجه‌های موجود در ایستگاه‌های عوارضی فعلی حذف‌شده و مسیر تردد در آزادراه‌های کشور باز خواهد بود.

 بنابر اعلام توسن، NSPAY یکی از صادرکنندگان رسمی آنی رو هست که وظیفه جمع‌آوری عوارض مربوط به آزادراه‌ها را از طریق روش‌های نوآورانه و مبتنی بر فناوری اطلاعات بر عهده دارد.

همه می‌توانند با وارد شدن به آدرس سایت www.nspay.ir اقدام به ایجاد اکانت کاربری کنند. برای این منظور شماره موبایل را در بخش ثبت‌نام وارد می‌کنید و بعد از دریافت کد فعال‌سازی بر روی تلفن همراه خود، اطلاعات پروفایل خود و نیز شماره پلاک خودرو، خودروهای خود را در سامانه NSPAY ثبت می‌کنید.

در پرداخت بدون توقف NSPAY دو روش پرداخت معرفی شده است.

در روش اولی که در این سامانه در اختیار مشتریان قرارگرفته، مسافران قبل از سفر یا در حین یا تا ۲۴ ساعت پس از سفر خود می‌توانند به بخش پرداخت آنلاین مراجعه کرده و با انتخاب آزادراه موردنظر خود و انتخاب گزینه پرداخت به صفحه درگاه پرداخت بانکی منتقل می‌شوند. پس از ۲۴ ساعت اگر خوداظهاری ثبت نشود، بدهی پلاک‌ها برای کاربر نمایش داده می‌شود و وی برای جلوگیری از جریمه شدن باید در اسرع وقت بدهی خود را تسویه کند.

اما روش دومی که برای نخستین بار در این سامانه ارائه شده است، اتصال حساب بانکی به پلاک خودرو هست. در این روش کاربر به صورت محدود اجازه برداشت مبلغ عوارض از حساب خود را درازای هر بار تردد در آزادراه تأیید می‌کند. با این تأیید به ازای تردد در آزادراه‌ها مبلغ عوارض به صورت خودکار از حساب بانکی اعلام‌شده، کسر و به مالک خودرو اطلاع‌رسانی می‌شود. در این روش نیازی به پرداخت مکرر عوارض نیست و کاربران با یک‌بار صدور اجازه برداشت عوارض، پلاک خود را به‌حساب بانکی متصل می‌کنند.

در این روش مدت زمان این اجازه برداشت تا پایان سال هست و با توجه به اینکه تا تیرماه امسال اکثر آزادراه‌ها و اتوبان‌ها تحت پوشش قرار می‌گیرند، دیگر دغدغه‌ای در خصوص انتخاب آزادراه و پرداخت خرد و مکرر وجود ندارد. همچنین برداشت مبلغ حداکثر تا ۱۰ روز پس از ثبت پیمان انجام می‌شود و کارمزدی برای کاربر در برندارد. در خصوص لغو اجازه برداشت نیز هر زمان تمایل داشتید با مراجعه به سامانه می‌توانید این قرارداد را ملغی کنید.

در انتها در این سایت امکان مشاهده تراکنش‌ها و پرداخت‌های صورت گرفته روی پلاک‌های ثبتی وجود دارد همچنین می‌توانید استعلام مانده بدهی پلاک‌های ثبت‌شده خود را نیز با ورود به اکانت خود مشاهده و نسبت به پرداخت آن اقدام کنید.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر، در سایت سامانه پرداخت بدون توقف می‌توانند راهنمای کاربری و سؤالات متداول را هم مطالعه کنند.
برچسب ها: توسن ، www.nspay.ir
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: