کد خبر: ۱۵۶۵۳۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۹ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - 06 April 2019
استارتاپ‌هایی که با ایده‌های خلاقانه به حوزه‌های جدید رو می‌آورند و نوعی وجه تمایز نسبت به دیگر فعالان این حوزه ایجاد کنند می‌توانند در سال 98 موفق باشند.
علی صدرالدینی گفت: استارتاپ‌هایی که با ایده‌های خلاقانه به حوزه‌های جدید رو می‌آورند و نوعی وجه تمایز نسبت به دیگر فعالان این حوزه ایجاد کنند می‌توانند در سال 98 موفق باشند.

علی صدرالدینی از فعالان استارتاپی در گفتگو ی درباره بحران‌های استارتاپ‌ها در سال ۱۳۹۸ با بیان این که استارتاپ‌ها در امسال در زمینه جذب سرمایه به مشکل برخواهند خورد اظهار کرد: سرمایه‌گذاران حاضر به پذیرش ریسک سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌ها نیستند چرا که، جدا از ریسکی بودن سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌ها، بازار شرایط باثباتی ندارد و دائما قیمت‌ها در نوسان هستند. همچنین با اضافه شدن هزینه‌ها، رشد استارتاپ‌ها محدود می‌شود.

او در ادامه گفت: مساله دیگر بحث اخذ مجوز است که فعالان استارتاپی را به شدت به چالش می‌کشاند. به دلیل تازه شکل گرفتن استارتاپ و رشد آنها در یک‌سری از حوزه‌ها هنوز قانون مشخصی نداریم و قانون‌گذاری صریحی انجام نشده است.

صدرالدینی درباره دیگر بحران‌های استارتاپ‌ها در سال جدید گفت: به علت تحریم‌های گسترده، نمی‌توان به راحتی در بازارهای بین المللی سرمایه‌گذاری کرد و این مساله خود به خود باعث توقف کار یک سری از استارتاپ‌ها خواهد شد.

او در پاسخ به این پرسش که کدام استارتاپ‌ها می‌توانند در اقتصاد سال ۹۸ موفق باشند؟ گفت: استارتاپ‌هایی که با ایده‌های خلاقانه به حوزه‌های جدید رو می‌آورند و نوعی وجه تمایز نسبت به دیگر فعالان این حوزه ایجاد کنند می‌توانند در سال ۹۸ موفق باشند. این که استارتاپ‌ها بخواهند در حوزه‌هایی که قبلا در آن کار شده حاضر شوند، کار را برای خودشان سخت می‌کنند.

او با بیان این که یک سری از استارتاپ‎ها هنوز کشمکش‌هایی با سازمان‌ها یا نهادهای مختلف دارند گفت: مثلا استارتاپ‌های حوزه حمل و نقل عمومی با شهرداری هنوز به یک ادبیات مشخصی و روشنی نرسیده‌اند.

او افزود: حتی یک سری شرکت‌های تبلیغاتی که استارتاپ هم نیستن چند وقت پیش به دلیل نداشتن مجوز فیلتر شده بودند، در صورتی که فیلدی برای گرفتن آن مجوز وجود نداشت و بعدها اضافه کردند.

صدرالدینی به تجارت نیوز گفت: البته معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری حمایت‌های خوبی را از استارتاپ‌ها انجام می‌دهد و تا حدودی نبود قانون مشخص در این حوزه‌ها را برطرف می‌کند.

او در پایان تاکید کرد: ما انتظار یک‌سری شفافیت‌ها و حمایت‌های تمام سازمان‌ها و نهادها را داریم تا استارتاپ‌ها بتوانند در سال ۹۸ نسبت به سال گذشته عملکرد بهتری را داشته باشند و تمرکز و انرژی خود را برای توسعه محصولشان بگذارند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: