کد خبر: ۱۵۶۴۷۰
تاریخ انتشار: ۰۱:۴۰ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - 06 April 2019
بانکداری ایرانی ـ در پی وقوع این حوادث ناگوار، شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و کانون بانک‌های خصوصی در بیانیه‌ای مشترک، آمادگی نظام بانکی برای حمایت از سیل‌زدگان را اعلام کردند.

بانکداری ایرانی  ـ بارش‌های شدید و قوع سیل  در چندین استان‌ به خرابی‌های منجر شد و هموطنان را با مشکلات زیادی مواجه کرد.
 
 به گزارش بانکداری ایرانی  در پی وقوع این حوادث ناگوار، شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و کانون بانک‌های خصوصی در بیانیه‌ای مشترک، آمادگی نظام بانکی برای حمایت از سیل‌زدگان را اعلام کردند. 
 
پیش از آن نیز بانک مرکزی از حمایت نظام بانکی برای جبران خسارت‌های ناشی از این حوادث تاکید کرده بود. 
 
اعلام امادگی بانک تجارت 
 
بانک تجارت با اختصاص مبلغ ۵ میلیارد ریال از محل بودجه تبلیغات به هموطنان آسیب‌دیده از سیل، جمع‌سپاری کمک‌های نقدی کارکنان و شرکت‌های زیرمجموعه، جمع‌آوری و ارسال اقلام ضروری توسط بسیج این بانک به تمامی مناطقی که پس از وقوع سیل اخیر آسیب‌دیده‌اند، برگزاری پویش از سوی کارکنان و اهدای قریب به ۵۰۰ میلیون ریال کمک فوری به هموطنان تلاش شده تا التیامی بر مصائب آسیب‌دیدگان سیل اخیر فراهم شود.
 
 کمک ١٠ میلیارد ریالی بانک آینده به سیل‌زدگان 
 
 بانک آینده مبلغ ١٠ میلیارد ریال (یک میلیارد تومان) از طریق جمعیت هلال احمر برای کمک به سیل‌زدگان کل کشور اختصاص داد. 
 
بانک آینده به مشتریان خود در مناطق سیل زده برای باز پرداخت تسهیلات و بدهی بانکی خود، مهلت ٢ ساله داد. بانک آینده همچنین جرایم تاخیر پرداخت تسهیلات مشتریان خود در مناطق سیل‌زده را تا پایان سال ٩٧ بخشید.
 
 
اعلام شماره حساب ویژه بانک صادرات
 
بانک صادرات ایران هم با اعلام شماره حساب ۰۱۱۰۵۰۰۳۰۲۰۰۸ به‌نام کمک‌های مردمی به سیل‌زدگان جهت جمع‌آوری وجوهات مردمی از امکان دریافت کمک‌های نقدی برای سیل‌زدگان گلستان از طریق اپلیکیشن بانکی «صاپ» خبر داد.بنا بر اطلاعیه این بانک هموطنان می‌توانند کمک‌های نقدی خود به حادثه‌دیدگان سیل اخیر را از طریق بخش نیکوکاری اپلیکیشن موبایلی «صاپ» پرداخت کنند.
 
بانک ملت پیشگام حمایت از سیل‌زدگان
 
با دستور مدیرعامل بانک ملت، کمک های کالایی این بانک شامل اقلام ضروری و مورد نیاز سیل زدگان، به شهرستان پلدختر در استان لرستان ارسال شد.
 
 پیش از این کمک‌هاى کالایى بانک ملت به آسیب‌دیدگان ناشى از سیل در استان گلستان، به آق‌قلا ارسال و توسط کارکنان این بانک و با همکارى ستاد بحران توزیع شد. 
 
در نخستین روزهای وقوع این حوادث، کامیونت‌هاى حامل کمک‌هاى کالایى از قبیل آب معدنى، انواع کنسرو، لبنیات بسته‌بندى، اقلام بهداشتى کودکان و... از سوى بانک ملت به استان گلستان ارسال شده است.
 
 این کمک‌ها به آق‌قلا ارسال شده و با همکارى کارکنان بانک ملت و ستاد بحران استان متشکل از نیروهاى هلال احمر، سپاه پاسداران و استاندارى توزیع شده است. این کمک‌ها بنابر دستور فورى دکتر بیگدلى مدیرعامل بانک ملت آماده‌سازى و ارسال شده است. 
 
 
تخصیص ۲۸ هزار فقره وام به سیل‌زدگان
 
در ادامه حمایت‌های بانکی از سیل‌زدگان، بانک توسعه تعاون نیز تاکنون پرداخت ۱۱ هزار فقره تسهیلات اعتباری که به‌صورت ۴ هزار فقره قرض‌الحسنه و ۷ هزار فقره جعاله تعمیرات مسکن است را برای استان‌های سیل‌زده در دستور کار قرار داده و بانک رفاه نیز ۱۷ هزار فقره تسهیلات را به سیل‌زدگان تخصیص داده است. 
 
با توجه به ابعاد گسترده خسارات ناشی از سیل ویرانگر در استان‌های شمالی، جنوبی و غربی کشور به‌نظر می‌رسد در روزها و ماه‌های آینده تعداد و حجم تسهیلات بانکی برای جبران بخشی از این خسارات افزایش یابد اگرچه وسعت این خسارت‌ها به حدی است که به‌نظر می‌رسد علاوه‌بر تسهیلات بانکی به تخصیص منابع دولتی و کمک‌های مردمی نیز بیش از پیش‌نیاز مبرم باشد.
 
 
اولین محموله کمک های غیرنقدي بانک قرض الحسنه مهر ايران، شامل ۷۰۰ بسته حمايتي و مايحتاج ضروري، براي ۷۰۰ خانوار از سيل زدگان شهر معمولان از توابع شهرستان پلدختر توزيع شد.
 
شایان ذکر است، بانک قرض الحسنه مهر ایران پیش از این نيز با هدف رسيدگي فوري به وضعيت آسيب ديدگان سيل اخير استان گلستان، ۱۲ کاميونت حامل مواد غذايي را به اين استان اعزام کرد.
 
همچنین این بانک در همکاری با جمعیت هلال احمر کشور به جمع آوري کمك هاي نقدي مردم در حساب ۹۹۹۹۹ براي كمك رساني به آسيب ديدگان سيل اخير مبادرت ورزيده است.
 
 
بانک رفاه هم ضمن اعلام آمادگی کامل در اجرای مصوبات دولت و بانک مرکزی ج.ا.ا  برای کمک به هموطنان سیل زده، در راستای رسالت مسولیت های اجتماعی در اولین اقدام ، تعداد ۸۵۰۰ فقره تسهیلات پنجاه میلیون ریالی قرض الحسنه به مبلغ ۴۲۰.۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال و تعداد ۸۵۰۰ فقره تسهیلات جعاله تعمیرات مسکن یکصد و پنجاه میلیون ریالی به مبلغ ۱.۲۷۵.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال اختصاص داده است.
 
شایان ذکر است که در خصوص کمک های غیرنقدی نیز، کارکنان خدوم بانک رفاه در اقدامی هماهنگ کمک های غیر نقدی خود را تجمیع و در مناطق درگیر سیل توزیع کردند که این اقدام همچنان ادامه خواهد داشت. این کمک ها به ویژه در استان های گلستان، مازندران، لرستان و خوزستان،کرمانشاه،چهارمحال بختیاری وایلام صورت گرفته که شامل مایحتاج ضروری زندگی از جمله غذای گرم و انواع کنسرو، مواد غذایی از قبیل برنج، روغن، ماکارانی، شیر خشک، آب معدنی، نان، خرما، پنیر، بیسکویت، شیر پاکتی، رب گوجه فرنگی، انواع کیک، حلوا شکری ، قند و شکر، اقلام بهداشتی از قبیل مواد شوینده مانند صابون، شامپو، مایع دستشویی، دستمال کاغذی، پوشک ، دستکش یکبار مصرف، پودر لباسشویی ، چندصد تخته پتو، توزیع بسته لوازم تحریر کودکان شامل دفتر، خودکار، مداد، مداد رنگی ، پاک کن و...بوده است. شایان ذکر است این اقدام ها همچنان در روزهای آتی به صورت مطلوب و نیز در سایر استان های درگیر سیل ادامه خواهد داشت.
 
 
بانک پاسارگاد هم برای ابراز همدردی و همبستگی با هم وطنان شریف و نجیبی که در ابتدای سال جدید لحظه های سخت و سنگینی را سپری کرده اند در اولین روز کاری سال ۱۳۹۸ مبلغ ده میلیارد ریال کمک نقدی و یک روز حقوق سرمایه های انسانی خود را به مناطق سیل زده اختصاص داده و بیست کامیون آب شرب برای منطقه پل دختر در حال تهیه و ارسال است. 
 
علاوه بر آن همچنان کمک های نقدی و غیرنقدی بانک پاسارگاد در اسرع وقت ضمن هماهنگی با استانداران و نهادهای ذیربط تهیه و ارسال خواهد شد.
 
 
 
 
 
نگار کریمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: