کد خبر: ۱۵۶۲۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۱ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - 31 March 2019
بانکداری ایرانی  ـ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از وجود حدود 220 پرونده مفتوح در زمینه مطالبات خبر داد و گفت: من اسم «مطالبات» را فساد نمی‌گذارم، اما شما پشت پرده آن را «فساد» بخوانید.

به گزارش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «محمد شریعتمداری» امروز (شنبه) در آیین تکریم و معارفه مدیران عامل سابق و جدید صندوق بازنشستگی کشوری که در ساختمان این صندوق برگزار شد، افزود: نزدیک به 220 پرونده مفتوح مطالبات داریم. باید پاسخ داد آیا مدیری که شرکتی را 220 میلیارد تومان از یک نفر طلبکار کرده، مسیر درستی رفته است؟ به چه حقی باید این طلب ایجاد شود و سال ها باقی بماند؟ تا کی باید این پرونده ها که سابقه حتی تا 15 سال دارند، باز باشند؟

وی تاکید کرد «در انتصابات باید به شایستگان روی بیاوریم. افراد باید شرایط احزار شغل را داشته باشند و از چارچوب ضابطه مند انتخاب مدیران رد شوند. سال ها یک نفر را در جایی گذاشته ایم که نتوانسته است بدرستی تحلیل کند و برنامه بدهد و بهره وری را بالا ببرد. این خیانت به مردم است و نباید این اتفاق بیفتد».

** دریافت پاداش نامتعارف از گوشت سگ حرام تر است
شریعتمداری ادامه داد: اگر کار درستی انجام دادیم باید دفاع کنیم و اگر نکردیم عذر می خواهیم و افراد را برمی داریم. تاکید کردیم رزومه اشخاصی که منصوب کردیم باید روی سایت ها بیاید. از حقوق نجومی حرف زدیم اما باز در برخی شرکت های ما افراد سفرهای داخلی و خارجی می روند و پاداش بالا و نامتعارف و بیش از مصوبه دولت می‌گیرند که از گوشت سگ حرام تر است که بررسی و‌ پس خواهیم گرفت.
‎شریعتمداری ادامه داد: ارزش کار آدم ها متفاوت است، اما همان هم متر و معیار دارد و باید معقول و منطقی باشد. آنها که بیش از مصوبه هیات وزیران دریافت کرده اند، حرام است و باید برگردانند، اگر هم برنگردانند، من خودم می گیرم و برمی گردانم. 

** صندوق بازنشستگی باید مرکز شفافیت، فساد ستیزی و صیانت از حق الناس باشد
‎وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی‎ گفت: یکی از چالش های مهم کشور، صندوق های بازنشستگی است. در این میان تامین اجتماعی در شرایط مطلوب تری به سر می برد؛ هرچند اگر وارد جزییات شویم باید بگوییم دولت بدهی هنگفتی به تامین اجتماعی دارد و به همین علت هزینه های مالی انباشته و دریافت وام های بانکی کلان برای جبران هزینه ها را شاهدیم.
این مسوول ادامه داد: صندوق بازنشستگی باید مرکز شفافیت، فساد ستیزی و صیانت از حق الناس باشد و توجه به پایداری صندوق ها، کاهش هزینه ها و تلاش در صیانت جدی از حق الناس ها را به طور جدی دنبال می کنیم.
شریعتمداری افزود: مرکز شفافیت، فساد ستیزی و صیانت از حق الناس شدن ارتباط تنگاتنگی با انتصاب درست مدیران ارشد دارد.
وی تصریح کرد: اصل پایداری و موضوع شفاف سازی زمانی از نگاه مردم قابل باور است که همه امور در اتاقی شیشه ای رخ دهد.
این مسوول ‎با اشاره به اینکه یک موضوع اساسی صندوق بازنشستگی کشوری که به تصمیمات کلان نظام هم برمی‌گردد پایداری آن است، اضافه کرد: امروز چه تعداد صندوق به بودجه عمومی متصل و وابسته است؟ صندوق لشکری صددرصد به بودجه عمومی وابسته بوده و صندوق کشوری نیز با نسبت کمتر به بودجه عمومی وصل است.
‎وی گفت: کمیته شفافیت در صندوق شکل گرفته است، قدمی عقب نمی رویم و با عزم جدی پیش می رویم. صندوق باید مرکزی نمونه در فسادستیزی از دید مردم و ناظران بیرونی باشد.
‎وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی‎ تصریح کرد: باید به سمت اصلاحات پارامتریک در صندوق بازنشستگی برویم و بر موضوع کنترل کیفیت کار داخلی و حسابرسی داخلی تاکید می کنم.
به گزارش ایرنا، «سیدمیعاد صالحی» مدیرعامل جدید صندوق بازنشستگی کشوری است که جایگزین «جمشید تقی زاده» شده و آیین تودیع و معارفه آنان امروز در صندوق بازنشستگی کشوری برگزار شد.
صالحی متولد ۱۳۶۱، دانش آموخته دکتری از دانشگاه صنعتی شریف، عضو بنیاد ملی نخبگان و از اعضای هیات علمی دانشگاه علم و صنعت است. 
وی با پیشنهاد بیست و ششم اسفندماه 1397 هیات امنای سازمان تامین اجتماعی و صندوق های تابع و حکم وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی به این سمت منصوب شد. 
از سوابق صالحی می توان به قائم مقامی هلدینگ صنایع معدنی صندوق بازنشستگی کشوری، عضو هیات موسس و هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی، عضو هیات مدیره صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک، سرپرست طرح های صنایع نوین وزارت صنعت، معدن و تجارت، مشاور معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد ملی نخبگان در امور نخبگان و استعدادهای برتر، عضو و دبیر کمیسیون نخبگان شورای عالی انقلاب فرهنگی، عضو کمیته استعداد درخشان وزار ت علوم و عضو کمیته نگارش سندراهبردی کشور در امور نخبگان و عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: