کد خبر: ۱۵۶۲۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۶ - ۲۷ دی ۱۳۹۳ - 17 January 2015
images (2) بانکداری ایرانی ـ   مدیر بیمه های عمر انفرادی شرکت بیمه "ما" در گفتگو با اعتبار در خصوص نقش و جایگاه بیمه‌های زندگی در تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: در پاسخ به این سوال شما و با این برداشت از اقتصاد مقاومتی ، که اتکاء بر منابع داخلی کشور و پتانسیل های ملی را جزء اولویت های راهبردی می داند و صرف نظر از سهم اندک صنعت بیمه در تولید ناخالص ملی که از شاخص های جهانی کمتر است،  بیمه های عمر از ظرفیتهای به مراتب بالایی جهت تحقق اهداف رفاهی در حمایت از بخش های آسیب پذیر جامعه برخوردا است. عباس اسلامی ادامه داد:در بیمه های عمر، از محل آورده های کوچک بیمه گذاران ، منابع بزرگ و قابل توجهی در اختیار صنعت بیمه قرار می گیرد  که بر اساس چارچوب نظارتی دولت ( بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران ) این منابع به سمت سرمایه گذاری های مولد هدایت می گردد. وی دومین نقش بیمه های عمر در تحقق اقتصاد مقاومتی را نقش حمایت از بنیان های خانواده عنوان کرده و اظهار داشت: از محل منابع بیمه های عمر ، بحران ناشی از فوت سرپرست خانواده ،  نقض عضو ، ازکارفتادگی و یا ابتلا به امراض خاص  هر کدام از اعضاء خانوار ، که به نوعی  جزء آسیب های اجتماعی – اقتصادی قلمداد می شوند ، بدون اتکاء به منابع دولتی و چشمداشت از بودجه عمومی کشور تامین و جبران خواهد شد. مدیر بیمه های عمر و سرمایه گذاری بیمه "ما" در خصوص تبلیغات اخیر این شرکت با عنوان "سود ۲۷درصدی بیمه های عمر" این شرکت گفت: براساس ماده ۱۱ از فصلچهارم آئین نامه شورایعالی بیمهمؤسساتبیمهمکلفنددرانواعبیمههایزندگی، بیمهگذارانخودرادرحداقل۸۵درصد ازمنافعحاصلسهیمنمایند. بنابراین شرکت بیمه "ما" در اجرای این تکلیف قانونی و در جهت جلب رضایت هرچه بیشتر بیمه گذاران بیمه های عمر و سرمایه گذاری اقدام به توزیع  ۹۰ درصد از سود محقق شده از محل اندوخته بیمه گذاران در پایان سال ۹۱  و ۹۲ (دو سال متوالی) نمود. اسلامی در خصوص تحقق این سود در بیمه "ما "اظهار داشت:  همانگونه که استحضار دارند در هر کسب و کاری سرمایه گذاران آن حوزه  بدنبال کسب انتفاع بیشتر با حداقل ریسک ممکن  هستند، ولی به ندرت همه سرمایه گذاران به نتایج مشابه نائل می شوند ، هر سرمایه گذار حسب توان تخصصی خود ، چابکی سازمان و منابع در دسترس به نتایج متفاوتی از بقیه دست پیدا می کند. با عنایت به ماهیت منابع حاصل از بیمه های عمر که در واقع امانت بیمه گذاران عمرو سرمایه گذاری در نزد شرکت های بیمه تلقی می گردد ، صیانت از این منابع و بکارگیری صحیح آن حداقل وظیفه هر شرکت بیمه قلمداد میشود. لذا با عنایت به این نگرش در شرکت بیمه "ما" بالاترین سهم از سود تحصیل شده در پایان هر سال مالی ، بدور از تحمیل هزینه های سربار به حساب بیمه نامه های آنان منظور می گردد . اسلامی با این توصیه به علاقه مندان خرید بیمه های عمرو سرمایه گذاری  ادامه داد: به علاقه مندان خرید این بیمه نامه توصیه می کنیم  ضمن مقایسه پوشش ها و تعهدات شرکت های بیمه و شروط و نحوه ارائه این خدمات به سطح  توانگری مالی و نیز توفیق شرکت های بیمه در کسب سود توجه فرمایند . خوشبختانه بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران به عنوان نماینده دولت اقدام به شفاف سازی نموده و سطح توانگری و اطلاعات مالی شرکت های بیمه را اطلاع رسانی می نماید. وی در پاسخ به این پرسش که آیا وابستگی بیمه ما به گروه مالی بانک ملت در سودآوری بیمه های عمر و سرمایه گذاری این شرکت اثر داشته است اظهار داشت:بی شک این حضور در مجموعه گروه اقتصادی بانک ملت در سودآوری و بهره مندی از توان سرمایه گذاری بیمه" ما" و دسترسی به توان تیم های تخصصی گروه مالی ملت در بازار های مالی و سرمایه نقش مهمی برعهده دارد. عباس اسلامی به راهبردهای توسعه خدمات در حوزه  فناوری اطلاعات در بیمه های عمر و سرمایه گذاری اشاره کرده و اظهار داشت: نقش فناوری اطلاعات با هدف توسعه خدمات جدید در حوزه بیمه های عمرو سرمایه گذاری برکسی پوشیده نیست. به اعتقاد بنده جزء حقوق ذاتی بیمه گذاران این بیمه نامه است که منابع و اطلاعات مربوط به بیمه نامه های خود را با ابزارهای امروزی و از طریق سامانه های مختلف کنترل نمایند. به این منظور بیمه " ما" با راه اندازی "سایت تخصصی بیمه های زندگی "  ، " سامانه پیام رسان" و نیز نرم افزار تحت اندروید  اقدام به اطلاع رسانی و ارائه انواع خدمات در بیمه های زندگی می نماید . بیمه گذاران عمرو سرمایه گذاری  از طریق پروفایل اختصاصی خود اطلاعات مربوط به حق بیمه های واریزی ، اندوخته روز شمار ، میزان پوشش ها ، ارزش بازخرید روزشمار در هر لحظه میتوانند کنترل نمایند . ضمنا از طریق سامانه پیام رسان در جریان کل فرایند های صدور بیمه نامه از مرحله ثبت فرم پیشنهاد ، صدور بیمه نامه ، وصول حق بیمه  ، اعلام سررسید اقساط ،  صدور انواع الحاقیه  قرارمی گیرند. اسلامی در پایان برای توسعه خدمات  در حوزه بیمه های  عمر و افزایش سطح خدمت رسانی شرکت های بیمه به بیمه گذاران  پیشنهاد داد : با عنایت به رویکرد اخیر بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران درخصوص شفاف سازی در عرصه صنعت بیمه که به حق از الزامات بازار های رقابتی بشمارمیرود و اینکه خوشبختانه در حال حاضر به تعداد شرکت های بیمه ای که در عرصه بیمه های عمر فعال شدند افزوده شده است به نظر می رسد چنانچه محصولات شرکت های بیمه توسط بیمه مرکزی در چند شاخص کلی  از قبیل میزان شفافیت محصول ، میزان حداکثر سازی منافع بیمه گذاران ، سطح خدمت رسانی وایفای تعهدات ، ارزیابی ، رتبه بندی  و اطلاع رسانی شود ، گامی موثر در حمایت از حقوق بیمه گذاران که جزء وظایف ذاتی و حاکمیتی بیمه مرکزی است برداشته خواهد شد و از سوی دیگر با عنایت به افزایش سطح توقعات عمومی از خدمات بیمه های عمرو سرمایه گذاری  لزوم بازنگری در برخی از محصولات غیر کارامد موجود در بازار کمک خواهد نمود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: