کد خبر: ۱۵۵۸۸۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۱ - ۰۳ فروردين ۱۳۹۸ - 23 March 2019
بانکداری ایرانی ـ قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با ۸۳ سنت معادل ۱.۲ درصد کاهش به ۶۷ دلار و ۳۰ سنت رسید.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که بازار روی مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین متمرکز شده و در شرایطی که شرایطی که انتشار آمارهای ضعیف از بخش تولید آلمان و آمریکا نگرانی ها از کند شدن رشد اقتصاد جهانی و کاهش تقاضا برای نفت را تشدید کرده است، قیمت نفت روز جمعه حدود 2 درصد کاهش یافت.

پس از آنکه تولید کنندگان در اروپا، ژاپن و آمریکا در ماه مارس شاهد کاهش تولید بودند و در حالی که بررسی ها نشان می دهد تنش های تجاری بر تولیدات کارخانه ای تاثیرگذار بوده است، شاخص های اصلی بورس وال استریت روز جمعه شاهد کاهش یک تا 2 درصدی بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با 83 سنت معادل 1.2 درصد کاهش به 67 دلار و 30 سنت رسید و در مجموع معاملات هفتگی مجموعا حدود 0.2 درصد کاهش داشت. قیمت نفت برنت روز پنجشنبه به بالاترین رقم در طی 4 ماه گذشته به 68 دلار و 69 سنت رسیده بود.

قیمت نفت برنت از ابتدای ماه ژانویه تاکنون و به دلیل کاهش عرضه اوپک و متحدانش و همچنین تحریم های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا بیش از 20 درصد افزایش یافته است.

قیمت نفت خام آمریکا در پایان معاملات دیروز با 94 سنت معادل 1.6 درصد کاهش به 59 دلار و 4 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت روز پنجشنبه به بالاترین رقم سال 2019 یعنی 60 دلار و 30 سنت رسیده بود و در هفته گذشته مجموعا 0.8 درصد رشد داشت.

جیم ریترزبوش، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «آمارهای ضعیف منتشر شده از اقتصاد آلمان و فرانسه موجب شد تا ارزش دلار افزایش بیشتری داشته باشد و در عین حال اشتها برای ریسک پذیری را کاهش دهد.»

شاخص ارزش دلار آمریکا در برابر یورو روز جمعه به بالاترین رقم در طی بیش از یک هفته گذشته رسید. تقویت ارزش دلار موجب گرانتر شدن طلا برای خریدارانی می شود که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند.
برچسب ها: نفت ، قیمت نفت ، تولید نفت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: