کد خبر: ۱۵۵۸۶۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۰۲ فروردين ۱۳۹۸ - 22 March 2019
 بانکداری ایرانی ـ سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلگراد با اشاره به روابط دوجانبه ایران و صربستان در سال 97، گفت: حجم مبادلات تجاری بین تهران و بلگراد در سال 1397 نسبت به سال ماقبل آن دو برابر افزایش داشته است.

به گزارش ایرنا، ملاعبداللهی در ایین گرامیداشت میلاد امیرالمومنین علی (ع ) و جشن نوروز ، روابط ایران و صربستان را در طی سال گذشته گرم و دوستانه و رو به رشد و همچنین مناسبات تجاری و اقتصادی دو کشور را فعال توصیف کرد.

وی بدون اشاره به آمار و ارقام افزود: به رغم برخی موانع، حجم مبادلات تجاری و بازرگانی دو کشور در سال ١٣٩٧ افزایش چشمگیر دوبرابری داشته که موفقیتی در خور توجه در همکاری های دو جانبه محسوب می شود. 

وی به ایرانیان مقیم از جمله تجار، بازرگانان و دانشجویان توصیه کرد تا با اتکا به تجربیات و آشنایی خود نسبت به فرصت های موجود همکاری بین دو کشور، هم وطنان را با ظرفیت های تجاری و بازرگانی این کشور آشنا و برای حضور در عرصه همکاری های تجاری بازرگانی و سرمایه گذاری تشویق کنند. 
ملاعبداللهی همچنین سفارت جمهوری اسلامی را خانه و متعلق به همه ایرانیان توصیف کرد و افزود: فلسفه وجود سفارت توسعه روابط بین دو کشور در همه زمینه های مورد علاقه و دفاع از حقوق همه ایرانیان است. 
وی تاکید کرد: درهای سفارت به روی همه ایرانیان باز است و برای ارایه خدمات کنسولی و دفاع از حقوق ایرانیان همواره آماده است.
ملاعبداللهی در ادامه جشن نوروز را یکی از آیین های مشترک اغلب کشورهای همسایه ایران از جمله ترکیه، افغانستان، جمهوری آذربایجان، تاجیکستان و اغلب کشورهای آسیای میانه و قفقاز توصیف کرد که موجب تعمیق روابط فرهنگی آنان با یکدیگر شده است.

مراسم جشن میلاد مولی الموحدین علی ابن ابی طالب (ع) و نوروز با حضور جمع قابل توجهی از ایرانیان مقیم، اعضای سفارت ایران در صربستان، سفرای ترکیه و جمهوری آذربایجان، اساتید دانشگاه و دانشجویان زبان فارسی در بلگراد برگزار شد. 
این مراسم با پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و قرائت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد.
در این مراسم برنامه های متنوع فرهنگی و هنری از جمله مسابقه ، اجرای موسیقی سنتی ایرانی توسط یک گروه موسیقی صربستانی برگزار شد که مورد توجه میهمانان قرار گرفت. 
همچنین سفره هفت سین تزیین این مراسم با شکوه بوده است.
برچسب ها: صربستان ، بلگراد ، تجارت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: