کد خبر: ۱۵۵۶۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۵ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - 18 March 2019
بانک مرکزی آرژانتین قصد دارد با فروش دلار به تقویت بازار ارز و نقدینگی این کشور کمک کند.
بانک مرکزی آرژانتین قصد دارد با فروش دلار به تقویت بازار ارز و نقدینگی این کشور کمک کند.

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، منابع آگاه اعلام کردند بانک مرکزی آرژانتین قصد دارد با مجوز دادن به دلالان به ثبات بخشیدن ارزش پول این کشور (پزو) همزمان با شروع فروش دلار در ماه آوریل کمک کند.

در همین حال بانک مرکزی آرژانتین امیدوار است دلالان ارز که به خرید و فروش با قیمت های تعیین شده موافقت می کنند اقدام به تقویت نقدینگی در بازار ارز کنند تا مانع از کاهش قابل توجه ارزش پزو شوند که در هفته های اخیر هر ۴۲.۵ پزو به یک دلار رسید که حاکی از روند نزولی شدید پول آرژانتین دارد.  

وزارت خزانه داری آرژانتین اعلام کرد که از ماه آینده میلادی یعنی آوریل اقدام به فروش ۹.۶ میلیارد دلار تا پایان سال جاری میلادی از طریق مزایده روزانه ۶۰ میلیون دلار با هدف به دست آوردن پزو برای پرداخت هزنیه های جاری دارد.

بانک مرکزی آرژانتین قصد دارد با ایجاد این بازار مزایده تعداد فعالان در بازار ارز را افزایش دهد، چیزی که در حال حاضر وجود ندارد. خزانه داری این کشور اعلام کرد در حال مذاکره با بانک ها هستیم و این بازار احتمالا با مزایده خزانه داری شروع می شود.

اعلام فروش دلار به دنبال سقوط ارزش پزو مطرح می شود تا بدهی ها کاهش پیدا کند و مانع از افزایش بلاتکلیفی سیاسی در آستانه انتخابات پیش رو در ماه اکتبر شود. در حال حاضر بانک مرکزی آرژانتین نسبت به نوسانات بازار که می تواند کاهش نقدینگی را به دنبال داشته باشد، نگران است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: