کد خبر: ۱۵۵۳۵۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۳ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - 14 March 2019
بانکداری ایرانی ـ مسئولیت اجتماعی، به معنای پیوند خط مشی‌ها و راهبرد سازمانی با نیازهای اقتصادی و اجتماعی و محیط زیستی جامعه است به این معنا که سازمان علاوه بر اهداف خود، مسئولیتی نیز در قبال نیازهای اجتماعی دارد.
بانکداری ایرانی ـ مسئولیت اجتماعی، به معنای پیوند خط مشی‌ها و راهبردهای سازمانی با نیازهای اقتصادی و اجتماعی و محیط زیستی جامعه است. به این معنا که سازمان علاوه بر اهداف خود، مسئولیتی نیز در قبال نیازهای اجتماعی، اقتصادی و محیط زیستی آن دارد. 

به گزارش بانکداری ایرانی آنچه که باید مد نظر داشت این است که مقصود از مسئولیت اجتماعی بنگاه صرفا فداکاری در راستای برآوردن خواسته‌های دیگران نیست، بلکه اقدامات مربوط به مسئولیت اجتماعی باید به گونه‌ای انتخاب شود و به عمل درآید که منافع بلند مدت بنگاه و جامعه را به طور همزمان در پی داشته باشد.

بانک ملت نیز در ادامه فعالیت‌های اقتصادی خود، امروز همگام با بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی دنیا، در صدد ایفای مسئولیت اجتماعی خویش است.

توسعه آموزش، توسعه سلامت و بهداشت، توسعه فرهنگ و هنر، حفظ محیط زیست و اعطای تسهیلات خرد از جمله مسئولیت های اجتماعی و اهداف کلان بانک ملت است که آنها را دنبال می کند. 

یکی از مهم ترین این وظایف؛ حمایت از جریان توسعه ای و تامین و تکمیل زیرساخت ها در حوزه بهداشت، درمان و سلامت است و اعطاء تسهیلات برای ساخت بیمارستان ها و مراکز درمانی و خرید تجهیزات و امکانات بیمارستانی از  جمله این موارد است.  

در این راستا؛ بانک ملت اقدام به پرداخت تسهیلات برای پروژه بیمارستان 520 تختخوابی ولیعصر (عج) اراک نموده است که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در حال احداث است. 

این وام 50 میلیارد تومانی بانک ملت به بیمارستان اراک که 17 میلیارد تومان آن پرداخت شده؛ روند احداث این پروژه را سرعت می بخشد. 

سید محمد جمالیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در این باره گفت: ساخت و تکمیل این بیمارستان از جمله نیازها و مطالبات بر حق مردم است و با توجه به پیگیری‌های انجام شده در این مورد و همکاری‌های صورت گرفته از طرف استاندار، نمایندگان و دیگر مسئولین استان مرکزی؛ مبلغ ۱۷ میلیارد تومان از وام ۵۰ میلیارد تومانی که مقرر بود از طریق بانک ملت دریافت شود به حساب دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی واریز شده است.

وی ابراز امیدواری کرد که سایر منابعی که قرار بود برای تکمیل این پروژه اختصاص یافته تامین شود تا نیاز درمانی و بهداشتی مردم استان و نیز استان های همجوار مرتفع شود. 

جمالیان هم چنین از پیگیری‌ها و تلاش های نماینده ولی‌فقیه در استان، استاندار استان مرکزی، نمایندگان مردم اراک در مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل بانک ملت، سرپرست شعب بانک ملت در اراک، اداره ثبت ‌احوال، سازمان تأمین اجتماعی، شهرداری اراک و اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی تقدیر کرد. 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی اظهار داشت: بهره‌برداری از ساختمان جدید بیمارستان ولیعصر (عج) اراک نقش مهمی در بهبود کیفی خدمات پزشکی و بهداشتی و تأمین تخت‌های بیمارستانی استان مرکزی دارد که این امر در سایه حمایت و پشتیبانی همه مسئولان ذیربط بوده است. 

جمالیان افزود: امیدواریم با پرداخت این تسهیلات از سوی بانک ملت روند ساخت این پروژه ملی سرعت بگیرد تا بر اساس قولی که داده‌ایم در ابتدای سال ۹۹ از این بیمارستان بهره برداری شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: