کد خبر: ۱۵۵۳۱۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۲ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - 14 March 2019
هر سکه طرح جدید ساعت 16 روز گذشته ضمن ثبت افزایش 100 هزار تومانی به بهای 4 میلیون و 570 هزار تومان به فروش رفت. بازگشت نرخ ارز به مدار صعود پس از تجربه سه افت متوالی و بازپس‌گیری مرز روانی مهم ۱۳۰۰ دلاری توسط اونس طلا به عنوان دو بال منجر به افزایش ارتفاع قیمت سکه شدند. 

پس از رای ندادن پارلمان انگلستان به توافق نخست‌وزیر این کشور با کمیسیون اتحادیه اروپا در خصوص توافق برگزیت تقاضا برای طلا به عنوان پناهگاه امن سرمایه بالا گرفت و بهای فلز زرد پس از ۱۲ روز بار دیگر به بالای مقاومت ۱۳۰۰ دلاری صعود کرد. رشد نرخ حواله درهم و تقویت سمت تقاضا در بازار داخلی هم رشد ۱/ ۱ درصدی نرخ دلار را رقم زد. برآیند افزایشی شدن دو محرک رشد سکه منجر به صعود ۲/ ۲ درصدی این دارایی ارزشمند در معاملات چهارشنبه شد.

فتح مرز روانی با رای پارلمان انگلستان

هر اونس طلا در بازارهای جهانی ساعت 16 روز قبل به بهای 1307 دلار به فروش رفت و رشد روزانه 7/ 0 درصد را به نام خود ثبت کرد. افزایش نگرانی‌ها از احتمال خروج سخت بریتانیا از اتحادیه اروپا ریسک‌های سرمایه‌گذاری را افزایش داده و باعث رشد تقاضای پناهگاه‌های امن سرمایه همچون طلا شد. دیروز پارلمان انگلستان یک بار دیگر طرح توافق پیشنهادی «ترزا می» نخست‌وزیر این کشور را رد کرد تا آشفتگی سیاسی در انگلستان و حوزه یورو بیش از پیش افزایش یابد.

 قرار است پارلمان این کشور شامگاه چهارشنبه در مورد خروج بدون توافق یا درخواست تمدید مهلت خروج از اتحادیه اروپا رای‌گیری کند. اگر برگزیت سخت در پارلمان بریتانیا تصویب شود پوند به سرعت ارزش خود را از دست داده و طلا با شتاب بیشتری مسیر صعودی را خواهد پیمود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: