کد خبر: ۱۵۵۰۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - 11 March 2019
در بین بانک های غیر دولتی
بانکداری ایرانی ـ بانک ملت در بین بانک‌های غیر دولتی بیشترین تسهیلات را طی 10 ماهه منتهی به 30 دی ماه امسال پرداخت کرده و در پی آن بالاترین درآمد را نیز داشته است.
بانکداری ایرانی  ـ بانک ملت در بین بانک‌های غیر دولتی  بیشترین تسهیلات را طی 10 ماهه منتهی به 30 دی ماه  امسال پرداخت کرده  و در پی آن بالاترین درآمد را نیز داشته است.  

بر اساس گزارش بانک مرکزی  تسهیلات پرداختی بانک‌ها طی 10 ماهه سال 1397 به بخش‌های اقتصادی مبلغ 5380.3 هزار میلیارد ریال است که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل مبلغ 757.3 هزار ميليارد ريال (معادل 16.4درصد) افزايش داشته است. در بین بانکهای غیر دولتی بیشترین سهم این تسهیلات متعلق به بانک ملت بوده است. 

به گزارش بانکداری ایرانی ،این تسهیلات از سوی بانکهای بزرگ و کوچک و بورسی و غیر دولتی  اعطا شده است ، در بخش های مختلف صنعتی و کشاورزی و بازرگانی به افراد ذی‌صلاح پرداخت شده است. 

برای بررسی بیشتر این مساله برخی از بانک‌های بورسی را در مقایسه با هم انتخاب کردیم تا میزان تسیهلات این بانک ها را بررسی کنیم.

طبق جدول زیر، بانک ملت در بین بانکهای غیر دولتی بالاترین تسهیلات را  طی ده ماهه منتهی به 30 دی 97 پرداخت کرده است که نسبت به سال قبل رشدی 34 درصدی را تجربه کرده است ر که در سال گذشته تسهیلات این بانک در دوره 10 ماهه 1389 هزار و 723 میلیارد ریال بوده است . 

در ردیف بعدی بانک تجارت با  فاصله زیادی با رقم  1045 هزار میلیارد ریال قرار دارد و بانک صادرات با رقم 1008 هزار میلیارد ریال قرار دارد و بقیه بانک ها چندین برابر کمتر از بانک ملت تسهیلات پرداخت کرده اند.

درآمد بانک ملت از محل این  تسهیلات نیز نسبت به دیگر بانکها به مراتب بیشتر بوده است. طی ده ماهه منتهی به 30 دی ما 97 123 هزار و 777 میلیارد ریال بده است که بیشترین درامد را داشته است . 


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: