کد خبر: ۱۵۴۹۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶:۱۲ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - 10 March 2019
بررسی مسائل پیرامون ادغام موسسه اعتباری کوثر
بانکداری ایرانی ـ در حالی موسسه مالی و اعتباری کوثر سهامداران خود را دعوت به مشارکت در مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده کرده‌است که چند اتفاق مهم پیرامون آن در شرف تحقق است.
بانکداری ایرانی  ـ در حالی موسسه مالی و اعتباری کوثر سهامداران خود را دعوت به مشارکت در مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده  کرده‌است که چند اتفاق مهم پیرامون آن در شرف تحقق است.

به گزارش بانکداری ایرانی  ، موسسه کوثر که هنوز صورت‌های مالی سال 96 خود را به تصویب سهامداران و هیات مدیره خود نرسانده،  قرار است ظرف 4 ماه دیگر با بانک سپه ادغام شود . 

وزیر اقتصاد اخیرا اعلام کرده بود تا  بانک ها و موسسات نظامی مجامع خود را  برگزار نکنند، این ادغام  میسر نخواهد شد چرا که باید تکلیف وضعیت مالی و سهامداران شرکت مشخص شود . 

بر همین اساس ، موسسه کوثر اقدام به جمع آوری سهامداران در مورخه 26 اسفند امسال کرده تا قبل از پایان سال مالی جدید، سال مالی پارسال را تعیین و تکلیف کند؛ هرچند این تاخیر برخلاف قوانین  حقوق تجارت ایران است که شرکت ها را مکلف به تعیین و تکلیف سریع صرتهای مالی شرکت ها می کند. به همین روی از تیر امسال نماد موسسه در بازار سرمایه متوقف بوده و سهام ان دادوستد نمی شود.

این شرکت با داشتن حدود 6 میلیارد سهم و 201 هزار و 631 میلیارد ریال دارایی از  جمله موسساتی است که  روند معکوسی را تجربه کرده و سود خالص و هر سهم شرکت نسبت به سال قبل از انتشار گزارش نزدیک به 70 درصد کاهش داشته است . 

 


یکی از موضوعاتی که برای موسسه اعتباری کوثر حائز اهمیت است ناترازی بانک در منابع و مصارف آن است .

موسسه کوثر در سال 96  حدود  180 هزار  میلیارد ریال سپرده جمع کرده و باید بابت آن طبق قوانین بانک مرکزی حدود 15 درصد سود پرداخت کند که در مجموع  حدود 27 هزار میلیارد ریال سود پرداخت کرده است .

از طرف دیگر این بانک کلا 94 هزار و 761 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است و در قبال آن فرض بر تسهیلات 18 درصدی حدود 17 هزار میلیارد ریال درامد کسب کرده است که با توجه به هزینه پرداختی این درامد،  نشان از کسری و ناترازی دارد . 



نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: