کد خبر: ۱۵۴۹۵۸
تاریخ انتشار: ۰۵:۳۶ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - 10 March 2019
هر سکه طرح جدید ساعت 16 روز گذشته 65 هزار تومان نسبت به آخرین قیمت روز پنج‌شنبه افزایش یافت و به بهای 4 میلیون و 540 هزار تومان به فروش رفت.
هر سکه طرح جدید ساعت 16 روز گذشته 65 هزار تومان نسبت به آخرین قیمت روز پنج‌شنبه افزایش یافت و به بهای 4 میلیون و 540 هزار تومان به فروش رفت. 

همزمانی رشد 4/ 0 درصدی اونس طلا در بازار جهانی و افزایش ۴/ ۰ درصدی شاخص ارزی کشور منجر به صعود ۴۵/ ۱ درصدی بهای سکه شد. بهای طلای جهانی به واسطه آمار اقتصادی ضعیف آمریکا صعودی شد. 

کاهش شاخص دلار هم از اوج‌گیری فلز زرد حمایت کرد تا طلا در آستانه مرز ۱۳۰۰ دلاری قرار گیرد. کنترل بازارساز بر فضای عمومی معاملات و عرضه مناسب و متناسب با نیاز بازار هم توانست نوسان ارز را کنترل کند تا دلار تنها ۶۰ تومان افزایش یابد. چنانچه سیاست‌گذار ارزی بتواند با اتخاذ تصمیم و استراتژی درست گذرگاه اسفند را سپری کند و پاسخگوی نیاز فصلی دلار باشد می‌توان به افت دلار و سکه امیدوار بود.

طلا در آستانه مرز 1300 دلاری؟

هر اونس طلای جهانی طی آخرین معاملات بازار جهانی پیش از تعطیلات ضمن ثبت رشد ۴/ ۰ درصدی به بهای ۱۲۹۸ دلار فروش رفت. افزایش ریسک‌های اقتصادی و کاهش شاخص دلار فلز زرد را بار دیگر در آستانه فتح مرز روانی و مهم ۱۳۰۰ دلاری قرار داد. روز جمعه گزارش‌های بخش اشتغال آمریکا منتشر شد. 

بر‌اساس این گزارش‌ها در ماه فوریه تنها ۲۰ هزار شغل غیرکشاورزی جدید داخل آمریکا ایجاد شده است که این میزان یک‌نهم مقدار پیش‌بینی شده ۱۸۰ هزار شغلی بود. این آمار نگران‌کننده سیگنال کند شدن رشد اقتصاد آمریکا را مخابره کرد و نگرانی‌ها را گسترش داد. 

بر همین اساس شاخص دلار ۳/ ۰ درصد افت کرد و به واسطه آن قدرت خرید سرمایه‌داران ارزهای غیر دلاری افزایش یافت و میزان خرید طلا توسط این افراد را بیشتر کرد و به واسطه رشد تقاضا بهای فلز زرد نیز صعودی شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: