کد خبر: ۱۵۴۸۹۵
تاریخ انتشار: ۰۱:۱۷ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - 09 March 2019
بانکداری ایرانی ـ روز شنبه 11 اسفند 97 بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای تاکید کرد: بانک‌های نظامی با بانک سپه ادغام می شوند. این ادغام با اما و اگرهای زیادی روبه رو شده و عده ای معتقدند که این ادغام شاید به ضرر بانک سپه تمام شود چرا که بانک سپه با داشت کفایت سرمایه بالای 10 درصدی یکی از بانک های با شرایط مناسب است.
بانکداری ایرانی ـ روز شنبه 11 اسفند 97 بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای تاکید کرد: بانک‌های نظامی با بانک سپه ادغام می شوند. این ادغام با اما و اگرهای  زیادی روبه رو شده و عده ای معتقدند که این ادغام شاید به ضرر بانک سپه تمام شود چرا که بانک سپه با داشت کفایت سرمایه بالای 10 درصدی یکی از بانک های با شرایط مناسب است. 

به گزارش بانکداری ایرانی ، با هدف متمرکز کردن توانمندی و ظرفیت‌ بانک‌های انصار، قوامین، حکمت ایرانیان، مهر اقتصاد و موسسه اعتباری کوثر در قالب یک بانک واحد با ثبات و کارآمدتر و به منظور ارائه خدمات بهتر به خانواده نیروهای مسلح و عموم مردم، بانک‌ها و موسسه اعتباری یادشده در بانک سپه به عنوان نخستین بانک ایرانی و یکی از بانک‌های معتبر دولتی در عرصه بانکداری کشورمان ادغام می شوند.

بر اساس صورت‌های مالی منتشره این بانک‌ها در وضعیت بانک‌های مورد ادغام با مشکلی روبه رو نبوده و شرایط مناسبی دارند و تنها بانک قوامین در آخرین صورت مالی که برای شهریور سال 95 است اعلام کرده که با کمی زیان انباشته روبه رو شده و بقیه بانکها دارایی و همچنین سودآری قابل قبولی دارند. 

بنا به گزارش‌های مالی ، موسسه کوثر دارای 201 هزار و 631 میلیارد ریال دارایی ، شش هزار میلیارد ریال سرمایه و سود انباشته 104 میلیارد ریالی و اندوخته قانونی 429 میلیارد ریالی است. 

بر اساس صورت مالی پایان سال 96 بانک مهر اقتصاد این بانک دارای 564 هزار میلیارد ریال دارایی ، 12 هزار میلیارد ریال سرمایه ، دو هزار و 608 میلیارد ریال سود انباشته و یک هزار و 112 میلیارد ریال اندوخته قانونی است. 

بر اساس آخرین صورت‌های مالی بانک حکمت ایرانیان که در  اذر 97  منتشر شده دارایی بانک 49 هزار میلیارد ریال ، سرمایه شش  هزار میلیارد ریال ، ادوخته قانونی  430 میلیارد ریال و سود انباشته 439  میلیارد ریال  است.

بر اساس  صورت‌های مالی آذر 97 بانک انصار دارای 471 هزار میلیارد ریال دارایی ، 10 هزار میلیارد ریال سرمایه ، دو هزار  899 میلیارد ریال اندوخته قانونی و سه هزار و 407 میلیارد ریال سود انباشته است.

بر اساس صورت‌های مالی شهریور 95 بانک قوامین دارای 645 هزار میلیارد ریال دارایی، چهار هزار میلیارد ریال سرمایه ، 726 میلیارد ریال اندوخته قانونی و 83 میلیارد ریال زیان انباشته است . 

بنابراین این صورتها ، بانکهای نظامی دارای شرایطی مناسبی بوده و ادغام با بان سپه ، بانک سپه را با مشکلاتی روبه رو نمی کند 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: