کد خبر: ۱۵۴۸۹۰
تاریخ انتشار: ۰۱:۱۶ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - 09 March 2019
پس از اوج‌گیری قیمت خودروهای داخلی که منجر به ثبت رکوردهای جدیدی در بازار شد این هفته منحنی قیمت رو به نزول رفت اما مشتریان رغبتی به خرید نشان ندادند.
پس از اوج‌گیری قیمت خودروهای داخلی که منجر به ثبت رکوردهای جدیدی در بازار شد این هفته منحنی قیمت رو به نزول رفت اما مشتریان رغبتی به خرید نشان ندادند.

به گزارش  اقتصادنیوز، از چند هفته پیش و همزمان با رشد قیمت در بازار ارز و سکه، خودرو نیز سوار بر موج گرانی، حسابی تاخت تا چشم مشتریان به پراید ۵۳ میلیونی و پژو ۲۰۶ صندوقدار ۱۰۰ میلیونی روشن شود. در آن مقطع فروش خودرو افزایش یافت و این موضوع به نوبه خود بر صعودی شدن بیشتر قیمت‌ها اثر گذاشت. در نهایت اما طی هفته جاری منحنی قیمت رو به کاهش گذاشت و قیمت برخی خودروها حتی تا ۱۰میلیون تومان نیز کاهش یافت.

به گفته فعالان با وجود کاهش قیمت خودروهای داخلی، کمتر کسی خریدار است و در نتیجه رکودی سنگین بر بازار سایه انداخته است. دلیل اصلی این موضوع نااطمینانی به شرایط بازار و کاهش قدرت خرید است. رکود سنگین در بازار خودرو در حالی است که در مقطع زمانی فعلی قاعدتا باید شاهد شکل‌گیری بازار شب عید باشیم، اما قیمت‌ها آن قدر افزایش یافته که بسیاری را یارای خرید نیست. البته احتمالا برخی نیز منتظرند قیمت‌ها بیشتر کاهش پیدا کند تا در وقت مناسب خودرو موردنظر را بخرند.

آخرین قیمت چندین محصول

بررسی آخرین قیمت چندین محصول هم نشان می دهد پژو ۲۰۶ تیپ ۵ و دو با عقب‌نشینی پنج میلیون تومانی، ۸۸ و ۷۹ میلیون تومان خرید و فروش می‌شوند.

پژو ۲۰۶ صندوقدار هم با کاهش ۷ میلیون تومانی‌ ، ۹۳ میلیون تومان قیمت دارد و پژو ۲۰۷ اتومات نیز با ریزش ده میلیون تومانی نسبت به روزهای اوج، ۱۳۵ میلیون تومان است .

تندر E۲ پارس‌خودرو هم به ۱۱۴ میلیون تومان رسیده و برای خرید پارس‌تندر نیز باید ۱۱۵ میلیون تومان هزینه کرد. خانواده تندر-۹۰ واپسین روزها را در ایران می‌گذرانند و تا چندی دیگر تولید آنها متوقف خواهد شد و در این شرایط قیمت آنها طی چند هفته گذشته رو به صعود رفته است.

دنا پلاس که به خودرویی ۱۲۰ میلیون تومانی تبدیل شده بود این هفته سه میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه کرد به ۱۱۷ میلیون تومان رسید. ساندرو استپ‌وی هم با کاهش ۹ میلیون تومانی در ۱۶۰میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

رانا با کاهش قیمت به ۷۱ میلیون تومان، سمند EF۷ هم ۸۷ میلیون تومان ، پژو ۴۰۵ نیز با افت سه میلیونی به ۷۲ میلیون تومان ، ساینا ۵۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، پراید ۳۱ هم ۴۷ میلیون تومان ، ۱۱۱ (هاچ‌بک) ۵۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و تیبا هم ۵۴ میلیون تومان است.

کیا سراتوی مونتاژی سایپا پس از صعود شدید ، سه میلیون تومان ارزان شد و به ۲۵۷ میلیون تومان رسید. پژو ۲۰۰۸ هم ۲۹۰ میلیون تومان قیمت دارد.

در بازار خودرو چینی هم چانگان به ۱۶۵ میلیون تومان نزول کرد. هنوز مشخص نیست تولید این محصول با توجه به تحریم‌های آمریکا و تردید چینی‌ها برای ماندن در ایران ادامه خواهد یافت یا متوقف می‌شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: