کد خبر: ۱۵۴۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۸ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - 06 March 2019
بانکداری ایرانی - بیمه شخص ثالث یکی از رشته های بیمه در صنعت بیمه کشور است که در ده سال گذشته به طور متوسط ضریب خسارت صد داشته است و در کنار بیمه تکمیلی درمان یکی از دو رشته زیان ده صنعت بیمه درایران است.
بانکداری ایرانی - بیمه شخص ثالث یکی از رشته های بیمه در صنعت بیمه کشور است که در ده سال گذشته به طور متوسط ضریب خسارت صد داشته است و در کنار بیمه تکمیلی درمان یکی از دو رشته زیان ده صنعت بیمه ایران است که برای شرکت های بیمه ای مشکلات فراوانی را پدید آورده است ،اکنون با اعلام نرخ دیه از سوی قوه قضاییه برای سال 98 و افزایش نزدیک به 17درصدی نرخ دیه شرکت های بیمه انتظار دارند که شورای عالی بیمه نرخ بیمه شخص ثالث را برای سال آینده واقعی کند تا از زیان این رشته بیمه ای کاسته شود.

براساس گزارش بیمه مرکزی وضعیت بیمه شخص ثالث از سال 1387تا 1396در جدول و نمودار زیر نشان داده شده است که زیان بیمه شخص ثالث  کاملا مشهود است .




به گزارش بانکداری ایرانی ، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای یک شبنه هفته جاری اعلام کرد دیه یک مرد مسلمان برای ماه‌های غیرحرام در سال آینده 270 میلیون تومان تعیین شد که در ماه‌های حرام 90 میلیون تومان به این مبلغ اضافه می‌‎شود. طبق قانون بیمه شخص ثالث، حداقل مبلغ بیمه نامه در بخش خسارت بدنی معادل حداقل ریالی دیه یک مرد مسلمان در ماه های حرام است.

با توجه به اینکه نرخ دیه در ماه های عادی در سال 97 از سوی قوه قضاییه 231 میلیون تومان محاسبه شده بود، بنابراین، دِین سال 97 برای بیمه شخص ثالث در دو بخش خسارت جانی ثالث 308 میلیون تومان (سقف دیه کامل در ماه حرام) و خسارت جانی راننده مقصر حادثه 231 میلیون تومان (تا سقف دیه کامل در ماه عادی) دیده شد.

اکنون که نرخ دیه به 270 میلیون تومان در ماه های عادی و 360 میلیون تومان در ماه های احرام افزایش یافته به نظر می رسد که قوه قضاییه با توجه به نرخ تورم پیش آمده حدود 17 درصد (16.88 درصد) نرخ دیه را افزایش داده است.
در جدول زیر نرخ دیه از سال 1381تا1397 نشان داده شده است .



بر اساس همین گزارش بیمه شخص ثالث یابیمه مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری شامل  کلیه اشخاصی می شود که به سبب حوادث وسایل نقلیه موتوری دچار زیان بدنی و مالی می‌شوند، اعم از داخل یا خارج از وسیله نقلیه بیمه‌شده، به‌غیراز خود راننده مسبب حادثه. خود راننده مسبب حادثه شامل پوشش بیمه حوادث راننده (سرنشین) است.




نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: