کد خبر: ۱۵۴۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۲ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - 01 March 2019
بورس‌های آسیایی در معاملات امروز به رهبری بورس چین روند صعودی خود را از سر گرفتند.
به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، شاخص بورس شانگهای کامپوزیت با رشد ۱.۲ درصدی به کار خود خاتمه داد تا سهام بورس شانگهای بهترین عملکرد یک هفته اخیر خود را به ثبت رسانند. در آسیا نیز شاخص بورس توکیو ژاپن ۰.۹ درصد افزایش یافت.

روند صعودی بورس‌های آسیایی پس از آن تقویت شد که لری کودلو، مشاور اقتصادی کاخ سفید گفت پیشرفت در مذاکرات فوق‌العاده بوده است و دو کشور در حال حرکت به سمت یک توافق تاریخی و قابل ملاحظه هستند.

جیم مک کافرتیی، مدیر مطالعات بازار سهام در مؤسسه نامورا گفت: تنها دو ماه پیش، چین شاهد یکی از بدترین عملکردها در سال‌های اخیر بود و با توجه به اتفاقات اخیر فکر می‌کنم معامله گران به مذاکرات تجاری با دقت نگاه می‌کنند.

باید به یاد داشته باشیم که بین جایگاه چین در اقتصاد جهانی و بازارهای جهانی اختلاف وجود دارد.

در استرالیا شاخص بورس سیدنی ۰.۶ درصد صعود کرد اما در آمریکا، شاخص‌های بورس وال‌استریت بر خلاف بورس‌های آسیایی عملکردی ناامید کننده داشتند به گونه‌ای که شاخص داو جونز ۰.۲۷ درصد، شاخص اس اند پی ۰.۲۸ درصد و شاخص نزدک ۰.۲۹ درصد ریزش کردند.

در بازار کالا بهای هر بشکه نفت خام آمریکا با ۰.۲۸ درصد افزایش به ۵۷.۳۸ دلار و نفت خام برنت با ۰.۳۲ درصد افزایش به ازای ۶۶.۵۲ دلار مبادله شد.
برچسب ها: بورس ، کاخ سفید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: