کد خبر: ۱۵۳۸۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۴ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - 23 February 2019
شرکت‌های خدمات مالی همه‌روزه از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند. آنها با استفاده از هوش مصنوعی، تجربه مشتری را بهبود می‌بخشند و جعل و تقلب و همینطور ریسک را کاهش می‌دهند.
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از CIO، مؤسسات خدمات مالی که خود را با مقررات جدید، افزایش سطح انتظارات مشتریان و همچنین پیدایش درهم‌گسلندگان از هر سو، روبرو می‌بینند، به استقبال از تحولات دیجیتالی رفته‌اند تا بتوانند به رقابت خود همچنان ادامه دهند. یکی از روش‌هایی که این مؤسسات برای ایجاد تحول استفاده می‌کنند، به‌کارگیری هوش مصنوعی است.

برخی از موارد استفاده معمول هوش مصنوعی در این صنعت عبارتند از: تحلیل ریسک، تشخیص جعل و تقلب، امنیت سایبری، بهینه‌سازی تجارت، ارزیابی ریسک اعتبار، بهینه‌سازی بازار، خدمات خودکار، و تبعیت از قوانین.

برای نمونه، مسترکارد (Mastercard) نام‌آشنا، یکی از شرکت‌های پردازش پرداخت است که هر لحظه از شبانه‌روز، با استفاده از فناوری پیشرفته خود با تقلب مبارزه می‌کند و برای شناسایی و جلوگیری از معاملات جعلی، از الگوریتم‌های یادگیری ماشین استفاده می‌کند.
با اینکه همه شرکت‌هایی از این دست، با چنین چالش‌هایی سروکار دارند، اما این امر برای مسترکارد اصلاً مسأله پیچیده‌ای نیست.

گفته می‌شود تعداد کارت‌های اعتباری مسترکارد در بیش از 210 کشور، به 2 میلیارد عدد می‌رسد و در هر ساعت، با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشین و به‌کارگیری 1 میلیون و 900 هزار قاعده و قانون برای امتحان کردن هر تراکنش، نزدیک به 165 میلیون تراکنش را مورد پردازش قرار می‌دهد و همه این موارد در یک هزارم ثانیه انجام می‌شوند.

گفتنی است بدون بهره‌گیری از قابلیت‌های هوش مصنوعی، هیچیک از موارد بالا با سرعت‌های رعدآسا قابل انجام نمی‌بود. در واقع می‌توان گفت آینده صنعت خدمات مالی، تا حد زیادی در هوش مصنوعی خلاصه می‌شود.

در پایان باید گفت که در دنیای خدمات مالی، هوش مصنوعی همه چیز را دستخوش تحول قرار داده است؛ از مدیریت ریسک و امنیت سایبری گرفته تا تجارت در مقیاس وسیع و تعاملات مشتریان.
در این راه، هوش مصنوعی به مؤسسات کمک می‌کند تا برای رسیدن به نتایج بهتر، تصمیم‌های هوشمندانه‌تری بگیرند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: