کد خبر: ۱۵۳۸۱۴
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۷ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - 23 February 2019
بانکداری ایرانی ـمجلس از سال 93 بانکها و موسسات اعتباری مجاز را موظف کرد تا مدت سه سال اموال منقول و غیرمنقول مازاد و سهام تحت تملک خود را در بنگاه هایی که فعالیت غیربانکی دارند. این در حالی است که بسیاری از بانک‌ها در این امور تعلل کرده و چنانه باید و شاید این اموال واگذار نشده است.
 بانکداری ایرانی ـ مجلس از سال 93 بانکها و موسسات اعتباری مجاز را موظف کرد تا مدت سه سال اموال منقول و غیرمنقول مازاد و سهام تحت تملک خود را در بنگاه هایی که فعالیت غیربانکی دارند. این در حالی است که بسیاری از بانک‌ها در این امور تعلل کرده و چنانه باید و شاید این اموال واگذار نشده است.

در این بین برخی از بانک‌ها توانستند بر اساس قوانین موجود  و دستور العمل‌های بانک مرکزی رفتار کردند. 

به گزارش  بانکداری ایرانی ، روی سامانه‌ها و سایت‌های رسمی و قانونی مزایده و مناقصه و همچنین شرکت فروش اموال مازاد بانکها (فام)  پر است از آگهی‌های بانک سینا که برای فروش اموال مازاد روی آن منتشر شده است.  درواقع از سال 93 که این مساله مطرح شد بانک سینا اگهی مزایده خود را مننتشر کرد.

 

 این رویه تا کنون ادامه داشته و بانک سینا همچنان به روند فروش اموال  مازاد ادامه می دهد.  



بر همین اساس ، بانک سینا در سالهای اخیر هر گونه سرمایه گذاری در املاک را کنار گذاشته و به این حوزه ورود نکرده و دارایی برای فروش در این حوزه را طبق آخرین ترازنامه را به صفر رسانده است.

 
بر این اساس  بانک سینا  272 واحد از املاک خود را فقط در سال 97  جمعا به ارزش بیش از 920 میلیارد ریال به فروش رسانده است و این روند کماکان ادامه دارد.


طبق این گزارش، از جمله اولویت های بانک سینا در سال های اخیر، حمایت از طرح های اشتغالزا و مولد به ویژه در مناطق روستایی بوده که تبدیل دارایی ها و سرمایه گذاری های راکد به مولد و فروش املاک خود در همین راستا صورت می گیرد.

تسهیل در فرایند واگذاری املاک به صورت نقد و اقساط، تفویض اختیار به مناطق جهت تعیین تکلیف املاک و سیاست گذاری هایی از این دست را می توان نام برد که حاکی از اهمیت تعیین تکلیف املاک در بانک سینا است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: