کد خبر: ۱۵۳۶۲۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۳ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - 20 February 2019
مدیرعامل سابق بیمه سینا درباره دلایل کناره‌گیری از سمت خود گفت: پس از ۵ سال مدیریت مناسب دیدم که از این سمت کنار بروم. امین شیرکانی که دوشنبه گذشته از سمت خود کناره‌گیری کرد، درباره این تصمیم گفت: ۵ سال زمان مناسبی برای مدیریت یک شرکت است و معتقدم بیش از این مدت ممکن است مدیر به نظرات دیگران بی‌توجه شود.

 وی در گفت‌وگو با «دنیای‌اقتصاد» افزود: شروع کار در بیمه سینا با سختی‌های فراوانی همراه بود و با همکاری و همدلی کارکنان بیمه سینا بخش عمده‌ای از این مشکلات حل شد. مدیرعامل سابق بیمه سینا گفت: پنج سال پیش بیمه سینا دارای پرتفوهای زیانده بسیاری بود که شرکت را از توان انداخت.

حدود ۶۰۰ میلیارد ریال چک برگشتی، حدود ۱۵۰۰ میلیارد ریال بدهی به بیمه‌گذاران و بیمارستان‌ها، نبود ذخایر کافی در حساب‌ها، زیان فراوان، نبود منابع کافی برای جبران تعهدات بیمه‌های عمر، ناتوانی در پرداخت به موقع حقوق در ماه‌های اول و عدم‌انضباط مالی، از جمله مشکلاتی بودند که بیمه سینا در آن مقطع با آنها دست و پنجه نرم می‌کرد. 

شیرکانی تصریح کرد: هم‌اکنون بیمه سینا شرکتی با ذخایر کافی بیمه‌ای برای بیمه‌های عمر است، ۲۵۰۰ میلیارد ریال پول نقد دارد، اوراق و سهام در درون شرکت پشتوانه بزرگی برای آتیه آن بوده و با توجه به عملکرد برآورد ۱۲ ماهه در پایان ۱۳۹۷ کلیه زیان‌های انباشته‌ شرکت تسویه خواهد شد. 

همچنین انضباط مالی و سیستمی ایجاد شده و آموزش‌های مستمر برگزار می‌شود. بیمه سینا هم‌اکنون یکی از بهترین شرکت‌های بیمه در بخش IT و اولین شرکتی است که در ایران به‌صورت الکترونیکی و اپلیکیشنی بیمه‌نامه می‌فروشد. وی افزود: در بیمه سینا «ری برندینگ» انجام و چهره‌ نویی از این شرکت نشان داده شد.

 همچنین به موازات تمام برنامه‌ها در اکثر شعب نوسازی و بازسازی انجام گرفت.  شیرکانی درباره حفظ حقوق کارکنان و نمایندگان شرکت توضیح داد: در طول دوران مدیریتم، تلاش خود را به‌منظور دفاع از حقوق کارکنان و نمایندگان کردم.
برچسب ها: شیرکانی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: