کد خبر: ۱۵۳۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۴ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - 19 February 2019
جلسه ستاد صیانت از حقوق شهروندی سلامت اداری و عفاف و حجاب با حضور دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی برگزار شد.
مناسب سازی فضای فیزیکی شهر ، رسیدگی به شکایات منصفانه ارباب رجوع، تمرکز گرایی و دوری از موازی کاری در اجرای حقوق شهروندی از برخی موضوعاتی بود که حاضران در این نشست به آن اشاره کردند.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی هم در این نشست از راه اندازی خوشه حقوق شهروندی با مسئولیت دانشگاه شهید بهشتی خبر داد.

شهیندخت مولاوردی هدف از این خوشه فکری را به کارگیری از ظرفیت دانشگاهها با هدف همفکری با دولت در ایجاد راهکاری برای مقابله با حوزه های بحرانی تحقق حقوق شهروندان خبر داد.

وی رضایت عمومی را یکی از کلید واژه های حقوق شهروندی دانست و بر ایجاد ساز و کار منسجم و هدایت بخش و ریل گذاری مناسب برای اجرای منشور حقوق شهروندی تاکید کرد.

مولاوردی افزود: برخلاف تصور برخی که این منشور را نوعی نمایش می دانند منشور حقوق شهروندی با حضور دستیارانی قوی می تواند اجرای قانون اساسی و حقوق اساسی ملت را تسهیل کند.

استاندار هم در این نشست برتوسعه دولت الکترونیک در دستگاهها و نهادهای دولتی تاکید کرد و اجرای راهکارهای این توسعه را بزرگترین قدم در رضایتمندی مردم دانست.

آقای سرمست مردم را اثر گذارترین ارزیاب در اجرای بهینه منشور حقوق شهروندی توسط دستگاهها خواند و تصریح کرد: اینکه ما بخواهیم به خودمان نمره بدهیم و از خود تقدیر کنیم بی معنا است بلکه باید ببینیم مردم تا چه اندازه از عملکرد دستگاهها و ادارات ما رضایت دارند.
منشور حقوق شهروندی با120ماده آذر ماه سال 95به دستگاهها ابلاغ شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: