کد خبر: ۱۵۳۳۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۳ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - 16 February 2019
بانکداری ایرانی رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران گفت: امیدواریم سیستم بانکی کشور بتواند طرح های بزرگ صنعتی را در استان هایی همچون کردستان تامین مالی کنند.

به گزارش ایرنا، عبدالناصر همتی روز شنبه در حاشیه بازدید از پتروشیمی کردستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کارخانه پتروشیمی مهمترین طرح صنعتی این استان است که با تامین مالی و فاینانس سیستم بانکی کشور راه اندازی شده لذا بازدید از این واحد در برنامه های سفر به کردستان قرار داده شد.

وی اضافه کرد: امیدواریم سیستم بانکی کشور بتواند این نوع طرح ها را در نقاطی مانند کردستان تامین مالی کند تا هر روز شاهد اشتغال و تولید بیشتری باشیم.
رئیس کل بانک مرکزی افزود: بانک مرکزی در صدد است سیستم بانکی فعالیت بیشتری در این استان داشته و بتواند به تامین مالی پروژه ها کمک کنند و برای اشتغال و راه اندازی طرح ها فعال تر شوند.
به گزارش ایرنا، رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای بازدید از یک طرح بزرگ صنعتی و شرکت در چند جلسه از جمله شورای گفت و گوی بخش خصوصی با دولت به استان کردستان سفر کرده است

شرکت در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، گفتگوی دولت و بخش خصوصی و جلسه کمیسیون هماهنگی بانک‌ها از جمله مهمترین برنامه‌های رئیس بانک مرکزی و هیات همراه در سفر یک روزه رئیس کل بانک مرکزی و هیات همراه به کردستان است.

شرکت در کارگروه طرح های پیشران با حضور سرمایه گذاران و مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط، جلسه با شهرداران شهرهای سنندج، سقز، بیجار، قروه، مریوان، بانه و کامیاران از دیگر برنامه های سفر یک روزه رئیس کل بانک مرکزی به استان کردستان است.

کارخانه پتروشیمی کردستان با 14 هزار و 140 میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی و ارزی و‌اشتغالزایی 700 نفر فروردین سال 96 همزمان با سفر نوروزی حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری به استان کردستان به بهره برداری رسید.

ظرفیت اسمی نخستین کارخانه پتروشیمی کردستان، تولید 300 هزارتن پلی اتیلن سبک در سال است که در زمینی به مساحت 129 هکتار احداث و بخشی از آن به شهرک تولید محصولات پایین دستی پتروشیمی اختصاص داده شده است.  
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: