کد خبر: ۱۵۳۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۸ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - 12 February 2019
معاون طرح و برنامه وزیر صمت : نقش صنعت بیمه در نظام تامین مالی در اقتصاد ­ بسیار مهم است و باید تلاش کنیم بخشی از سرمایه‌های موجود در این حوزه­ را به طرف تولید سوق دهیم.
سرمایه‌های صنعت بیمه، به سمت تولید سوق یابدبه گزارش خبرگزاری صداوسیما از وزارت صنعت، معدن و تجارت؛ ­­­ سعید زرندی اظهار داشت: در برنامه ششم از بیمه مرکزی خواسته شده است، استفاده از منابع این بخش در راستای تامین مالی پایدار در اقتصاد ملی انجام شود.

وی گفت: در حال آنکه با توجه به ساختار مالکیت موسسات بیمه و وابستگی آن‌ها به بانکها، بخشی­ از منابع موسسات بیمه ای، در سپرده گذاری بانکی­ است ­­لذا پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت، ​­تعیین سقف برای سپرده گذاری منابع مالی موسسات بیمه نزد بانک‌ها و موسسات اعتباری کشور است تا بخش بیشتری از منابع تجهیز شده، با اطمینان بیشتر صرف تامین مالی بخش‌های مولد اقتصاد کشور شوند.

معاون طرح و برنامه وزیر صمت­­ تاکید کرد: در دنیا بخش سرمایه گذاری شرکت‌های بیمه به اندازه‌ای قوی است که عمده هزینه عملیاتی شرکت‌های بیمه از محل درآمد‌های سرمایه گذاری تامین می‌شود و از زاویه بخش تولید نیز، شرکت‌های بیمه جزء اصلی‌ترین تامین کنندگان مالی پروژه‌های بزرگ و بلندمدت اقتصادی محسوب می‌شوند.

وی تصریح کرد: ساختار سرمایه گذاری برای شرکت‌های بیمه باید تغییر کند تا بیمه‌ها ترغیب شوند، بصورت حرفه‌ای به سرمایه‌گذاری‌های مستقیم در حوزه‌های مولد تولیدی ورود کنند.
زرندی اضافه کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت، آمادگی تعامل کامل با شرکت‌های بیمه و معرفی پروژه‌های سودآور و اولویت دار برای سرمایه گذاری مستقیم را دارد.

وی گفت: پروژه‌های مذکور می‌توانند در قالب مشارکت در ساخت (پروژه‌های دارای درصد پیشرفت فیزیکی بالا)، جذب منابع جهت سرمایه در گردش و همچنین جذب منابع در راستای توسعه، بازسازی و نوسازی و سایر انواع سرمایه گذاری‌های مستقیم به عنوان طرف سرمایه پذیر شرکت‌های بیمه باشند. ­

وی در پایان تاکید کرد: رویکرد جدید ما، استفاده از ابزار‌های جدید تامین مالی برای تولید است و به دنبال استفاده از همه ظرفیت‌های اقتصادی همچون، بورس، بیمه و... باشیم که البته این امر مستلزم فرهنگ سازی در فعالان صنعتی نیز است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: