کد خبر: ۱۵۳۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۳ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - 12 February 2019
رئیس اتاق تهران: اتاق بازرگانی در این ۴ سال به خوبی توانست صدای بخش خصوصی و فعالان اقتصادی کشور باشد
اتاق بازرگانی صدای بخش خصوصیبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، مسعود خوانساری در چهل و هفتمین نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران افزود: در این چهار سال تلاش کردیم ارتباط با اعضای اتاق بازرگانی را تقویت کنیم و مطالبه گری را به نحو احسن از مجموعه دولت و به نفع تولید انجام دهیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران اضافه کرد: اگر قرار باشد بخش خصوصی موفق باشد باید اتاق‌های بازرگانی قوی باشد و باید این اتاق‌ها به عنوان اتاق فکر کشور نقش کمی و کیفی خود را به خوبی ایفا کنند.

وی با اشاره به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در این ۴۰ سال پیروزی‌های زیاد و دستاورد‌های خوبی داشتیم که مهمترین آن استقلال کشور بود، همچنین در عرصه اقتصاد نیز توفیقات خوبی داشتیم که اگر جنگ و تحریم‌های ظالمانه نبود می‌توانستیم شاهد توفیقات بیشتری در این عرصه باشیم.

خوانساری افزود: با اقدامات خوبی که در حوزه سیاست خارجی قبل و بعد از برجام انجام شد توانستیم در حوزه فعالیت‌های اقتصادی و تعامل با طرف خارجی اقدامات خوبی انجام دهیم، اما با کارشکنی آمریکا و اعمال تحریم‌ها نتوانستیم با رشد و سرعت قبل این مسیر را ادامه دهیم.

رئیس اتاق تهران گفت: ۹۰ درصد افرادی که دنبال گرفتن کارت بازرگانی و یا کارت عضویت اتاق بودند فکر می‌کردند اتاق بازرگانی جزئی از دولت است و در آن بخشی از تصمیمات دولت اتخاذ می‌شود از این رو اصلاح روند کار اتاق و همچنین بازطراحی پایگاه اطلاع رسانی اتاق بازرگانی در دستور کار قرار گرفت که امروز شاهد موفقیت این اقدام هستیم.

خوانساری با بیان اینکه به جای توزیع پول توانمندسازی تشکل‌ها را در دستور کار اتاق بازرگانی قرار دادیم گفت:: در این باره سال گذشته ۲۰ تشکل استانی را در تهران تشکیل دادیم و به توانمندسازی این تشکل‌ها اقدام کردیم.

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات دور نهم اتاق بازرگانی در ۱۱ اسفند امسال گفت: امیدواریم جمعیت ۴۰ هزار نفری عضو اتاق‌های بازرگانی با مشارکت حداکثری در این انتخابات حضور یابند، حضور حداکثری قدرت مطالبه‌گری اتاق را افزایش خواهد داد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: