کد خبر: ۱۵۳۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۳ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - 10 February 2019
چتر باز و رکورد دار پرش، تیپ 55 نوهد ارتش جمهوری اسلامی امروز ، اقدام به پرش از ارتفاع 280 متری برج میلاد کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما، سرهنگ بهزاد پاینده با پرش از سکوی برج میلاد و پس از 3 ثانیه و 70 متر سقوط آزاد چتر خود را باز کرد و با پرواز بر فراز محوطه برج میلاد و اهتزار پرچم جمهوری اسلامی ایران در حین پرواز، در محوطه برج میلاد فرود آمد و مورد استقبال و تشویق مردم و همرزممان خود قرار گرفت.

سرهنگ پاینده دراین باره گفت: این پنجمین بار است که از برج میلاد، پرش و سقوط آزاد را اجرا می‌کنم و و بااین پرش رکورد پرش از ارتفاع برج میلاد هم به نام من ثبت شد، این افتخاری برای من است و امیدوارم این رشته ورزشی پرش و سقوط آزاد که تا کنون در انحصار نیرو‌های نظامی بوده عمومیت پیدا کند و همگان بتوانند از این رشته مفرح و هیجانی بهره‌مند شود.

سرهنگ بهزاد پاینده از نیروی زبده و تکاور ارتش جمهوری اسلامی است، که بنیانگذار ورزش بیس جامپ یا همان پرش و سقوط آزاد نیز هست. ویبیش از 3 هزار پرش‌های مختلفی در حوزه فعالیت کار خود داشته و علاوه بر این وی به عنوان نماینده ارتش جهوری اسلامی در مسابقات ارتش‌های جهان در دبی و کوالامپوردر مالزی شرکت کرده و مقام‌های مختلفی را نیز کسب کرده است.

وی همچنین یکی از مربیان آموزشی ارتش و تیپ هوابرد است که تاکنون نزدیک به 500 نیروی زبده ارتشی را آموزش داده است. علاوه بر این وی موفق به آموزش 70 نیروی چترباز برای پرش از ارتفاع‌های نسبتا کوتاه نظیر پل‌های، سکوی‌های نسبتا بلند، برج‌ها و ... شده است.

امیر سیروس امان الهی فرمانده تیپ هوابرد ارتش هم درباره اجرای برنامه گفت: این برنامه به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و با دستور سلسله مراتب فرماندهی ارتش صورت گرفته است که سرهنگ پاینده که یکی از پرسنل زحمت کش ارتش است، با اجرای این برنامه یک باردیگر توان و مهارات نیروی ارتش و به ویژه تیپ نیروی‌های ویژه ارتش را نشان می‌دهد.

سرهنگ شریف عزیزی جانشین سازمان تربیت بدنی ارتش هم درباره برنامه امروز گفت: به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مجموعا 40 برنامه ورزشی در تربیت بدنی ارتش در ایام دهه فجر در دستور کار قرار گرفت و اجرا شد که برنامه پرش وسقوط آزاد امروز هم در آستانه 22 بهمن از برج میلاد و هماهنگی مسئولان نظامی و برج صورت گرفت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: