کد خبر: ۱۵۲۹۶۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۸ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - 10 February 2019
بانکداری ایرانی - موسسه اعتباری کوثر در دو حوزه مسئولیت اجتماعی و حرفه بانکداری یعنی دریافت و پرداخت در سال 97 نسبت به سال‌های قبل فعالیت چشم‌گیرتری داشته و توانسته اعداد قابل توجهی را ثبت کند.
بانکداری ایرانی موسسه اعتباری کوثر در دو حوزه مسئولیت اجتماعی  و  حرفه بانکداری یعنی دریافت و پرداخت در سال 97 نسبت به سال‌های قبل فعالیت چشم‌گیرتری داشته و توانسته اعداد قابل توجهی را ثبت کند.

به گزارش بانکداری ایرانی ، موسسه مالی و اعتباری موثر که یکی از موسسه هایی است که به علت عملکرد مطلوب خود، بانک مرکزی تصمیم  دارد برخی از موسسات را این این موسسه ادغام کند در 10 ماهه نخست امسال 99  هزار میلیارد ریال تسهیلات داده و و 220 هزار میلیارد ریال سپرده جمع آوری کرده که نسبت به سالهای قبل رشد بیش از کل سال 96 توانسته طی 10 ماه هم سپرده جمع کند و تسهیلات پرداخت کند.

از طرف دیگر در حوزه مسئولیت اجتماعی در سراسر ایران دست به ارائه خدمات  در راستای محرومیت زدای زده است. 

بر اساس این  گزارش و با بررسی صورت‌های منتشره موسسه، بیشترین تسهیلات اعطا شده توسط  موسسه کوثر، وام فروش اقساطی بوده که از جمله سرفصل های بانکداری اسلامی است. در واقع فروش اقساطی از جمله عقود مبادله ای است که در کنار قرض الحسنه قرار می گیرد. از محل ای تسهیلات اعطایی کوثر 10 هزار و 84 میلیارد ریال عایدی داشته است. 

در رتبه بعدی ، تسهیلات قرض الحسنه قرار دارد که مبلغ پنج هزار و 446 میلیارد ریال بود و در رتبه سوم وام مشارکت مدنی با مبلغ چهار هزار و 313 میلیارد ریال قرار دارد.

از مجموع 220 هزار و 628 میلیارد ریال سپرده جمع اوری شده 118 هزار و 605 میلیارد ریال از آن متعلق به سپرده بلند مدت یکساله بوده و بعد از سپرده کوتاه مدت با مبلغ 92 هزار و 224 میلیارد ریال قرارداشته است. 

کوثر در 10 ماهه منتهی به 30 دی 97 حدود 30 هزار میلیارد ریال بابت سپرده های جمع آوری شده سود پرداخت کرده است 

از جمله اقداماتی که هر بنگاهی باید در کشور  انجام دهند مساله مسئولیت اجتماعی است. هر  بنگاه اقتصادی برای تعالی و رشد سطح زندگی شهروندان و  از بین بردن فقر در راستای توسعه ، باید در حوزه مسئولیت های اجتماعی فعالیت مفیدی داشته باشد بر همین اساس برخی از اقدامات موسسه  کوثر در سال 97 در حوزه مسئولیت اجتماعی به شرح زیر است:

توسعه مساجد: طرح محراب کارت برای کمک به امر ساخت و توسعه مساجد در سراسر کشور با همکاری هیات امنا و نمازگزاران مساجد
مدرسه سازی :  افتتاح مدرسه شهيد جاويدالاثر عباس کلهر در روستای زلزله زده مله دیزگه در شهرستان سرپل ذهاب.
بنیاد خیریه : حمایت از بنیاد خیریه معلوبین ایرانیان
حمایت از بیماران: حمای از انجمن اوتیسم کاشان

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: