کد خبر: ۱۵۲۸۱۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۱ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - 07 February 2019
بانکداری ایرانی رئیس‌کل بانک مرکزی اعلام کرد نخست‌وزیر عراق حمایت قاطع خود از توافق بانکی دو کشور را اعلام کرد و از رئیس بانک مرکزی عراق خواست سریعاً این توافق پی‌گیری و اجرا شود.

به گزارش تسنیم،‌ رئیس کل بانک مرکزی در یادداشتی نوشت: امروز چهارشنبه 17 بهمن ماه، بعد از جلسه طولانی و 4ساعته دیشب با رئیس کل بانک مرکزی عراق، با نخست وزیر محترم عراق دیدار بسیار خوب و سازنده‌ای داشتم.

از اراده ایشان برای توسعه روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور قدردانی کردم. شب گذشته درمورد نحوه مبادلات پولی بین دو کشور، دریافت مطالبات ایران و نیز پشتیبانی از صادرکنندگان کالا و خدمات فنی و مهندسی با رئیس بانک مرکزی عراق توافقات خوبی داشتیم. از آقای نخست وزیر خواستم دستور تسریع در اجرای آن را صادر فرمایند.
ایشان حمایت قاطع خود از توافق بانکی دو طرف را اعلام [کردند] و از رئیس بانک مرکزی عراق خواستند سریعاً پی‌گیری و اجرا شود.

همتی رئیس کل بانک مرکزی صبح امروز با عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق دیدار کرد و توسعه روابط بانکی و مبادلات پولی دو کشور را کلید حل مسائل و پیشرفت روابط اقتصادی عنوان کرد.

همتی در این دیدار ضمن تأکید بر اینکه روابط بانکی و مبادلات پولی دو کشور باید با سرعت بیشتری توسعه یابد، گفت: با حمایت و تأکید نخست وزیر عراق و توافق‌های انجام‌شده با بانک مرکزی این کشور، مشکلات اخیر در مسیر روابط بانکی و همکاری‌های اقتصادی ایران و عراق به‌زودی حل می‌شود.

نخست وزیر عراق نیز ضمن تشکر از حمایت‌های بی‌دریغ ایران در پیروزی مقابل داعش و تأکید بر متفاوت بودن روابط عراق با ایران نسبت به سایر کشورها گفت: از تلاش برای حل مشکلات و اجرایی شدن توافق‌های صورت‌گرفته میان بانک‌های مرکزی ایران و عراق حمایت می‌کنم و از بانک مرکزی عراق خواسته‌ام مساعدت‌های لازم را انجام دهد.

عادل عبدالمهدی تأکید کرد: عراق هرگز جزو سیستم تحریم علیه ایران نبوده و نیست و دولت آن کشور مخالف وارد آمدن آسیب و ضرری به ایران است؛ ضمن اینکه در شرایط تحریم به ایران کمک خواهیم کرد و تمام امکانات خود را برای حمایت از ایران به‌کار می‌بندیم.

وی در پایان با تأکید بر اینکه شرایط ایران، برای عراق قابل درک است گفت: خوشحالیم که ایران در حال گذار از مشکلات است و  بسیار خوشحال‌تر خواهیم شد که مشکل عمده تحریم را نیز پشت سر گذارد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: