کد خبر: ۱۵۲۶۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۷ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - 05 February 2019
بانکداری ایرانی ـ بانک سینا در بین بانک‌های ایرانی با کیفیت ترین سود و عملکرد را داشته و توانسته در زمره 100 شرکت برتر ایران باشد.
بانکداری ایرانی  ـبانک سینا در بین بانک‌های ایرانی با کیفیت ترین سود و عملکرد را داشته و توانسته در زمره 100 شرکت برتر ایران باشد. 

به گزارش بانکداری ایرانی  ، سود انباشته بانک مبلغ یک هزار و 202 میلیارد ریال، سود خالص بانک یک هزار و 227 میلیارد ریال و سود هر سهم  123 ریال است. 

عملکرد بانک سینا در سه حوزه قابل ارزیابی است. نخست در حوزه برون سازمانی و تاثیر آن صنعت بانکداری و اقتصاد کشور است. دوم وضعیت بانک در  بازار سرمایه است.  سوم در کسب سودآوری و بازدهی بیشتر است که دورن سازمانی است.

16 سال در زمره 100 شرکت برتر ایران

در صنعت بانک ، بانک سینا با 6 پله ارتقا، برای شانزدهمین سال متوالی در میان یکصد شرکت برتر ایران قرار گرفت.

در بیست و یکمین سال رتبه بندی شرکتهای برتر ایران توسط سازمان مدیریت صنعتی کشور که به معرفی شرکت های برتر  در سال 1396 اختصاص دارد، بانک سینا برای شانزدهمین سال متوالی موفق شد جایگاه خود را در بین یکصد شرکت برتر کشور بهبود بخشد.

طبق بررسی های سازمان مدیریت صنعتی که بر مبنای اطلاعات سال مالی 1396 صورت گرفته، بانک سینا با 6 پله ترقی نسبت به فهرست اعلامی سال گذشته از سوی این سازمان، توانست رتبه 15 را از لحاظ شاخص میزان فروش/ درآمد در میان صد شرکت برتر ایران از آن خود کند و با عملکردی درخور و شایسته برای دومین سال در بین 10 شرکت پیشرو کشور نیز قرار گیرد.

بیست و یکمین دوره همایش رتبه ‏بندی شرکت‏های برتر ایران روز دوشنبه 8 بهمن 97 با حضور مقامات، مدیران شرکت‌های برتر و صاحب نظران اقتصادی و صنعتی برگزار ‌شد.

ریسکی 2.5 برابر پایین تر از صنعت بانکداری در بورس 

بانک سینا با داشتن قیمت  ریالی و سود  ریالی دارای P/E معادل  11.61  است. این درحالی است که P/E کل صنعت بانکدداری در بازار سرمایه ایران معادل 27.835 است که نشان از آن دارد که ریس بانک 2.5 برابر کمتر از صنعت بانکداری در بورس است.  در مجموع وقتی شرکتی دارای ریس پایینی باشد به این مفهوم است که عملکرد شرکت به گونه ای است که توانسته بازدهی خوبی را ارائه دهد. بر همین اساس مانده سپرده بانک سینا در پایان در 97 حدود 174 هزار و 81 میلیارد ریال بوده که نسبت ه سال گذشته با رقم 163 هزار میلیارد ریال نزیدک به 10 درصد افزایش داشته یعنی مشتریان با توه بهاعتماد به این بانک سپرده بیشتری را نزد بانک سپردند چرا که تقریبا یک سوم سپرده های بانک سینا به سپرده بلند مدت و حدود 15 درصد نیز به سپرده کوتاه مدت تعلق داشت.

فروش اموال و سهام

فروش اموال و سهام همواره برای شرکت ها و سهامداران بانکها مفید ارزیابی شده می تواند سد شرکت ها را افزایش دهد. بانک سینا تصمیم دارد نوبت چهارم فروش سهام شرکت توسعه اعتماد مبین را در 24 بهمن کلید بزند. شرح فرآيند مزايده فروش سهام به روش مزایده انجام می شود و در صورت انتخاب گزینه نقد  و اقساط ، سی درصد ثمن معامله همزمان با انعقاد قرارداد نقدا دریافت خواهد شد.

 تضمین شرکت در مزایده برابر با 441 میلیارد ریال می باشد که باید در قالب یک فیش واریزی به حساب شماره 4-1000000-4-119 نزد بانک سینا به نام بانک سینا و یا ضمانت نامه بانکی معتبر غیر از بانک سینا و قابل تمدید و بدون قیدوشرط با مدت اعتبار اولیه حداقل سه ماه و به نفع بانک سینا ارائه شود.مراسم بازگشایی پاکتهای شرکت در مزایده راس ساعت 14 روز چهارشنبه مورخ 1397/11/24 در محل خ مطهری خ میر عماد کوچه دوم پلاک 14 و 16 ساختمان شماره 5 بانک سینا سالن کنفرانس طبقه پنجم برگزار خواهد شد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: