کد خبر: ۱۵۲۶۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۲ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - 04 February 2019
همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی، منطقه ویژه اقتصادی بجنورد ، به عنوان نخستین منطقه در استان خراسان شمالی، روز دوشنبه افتتاح و بهره برداری از آن آغاز شد.
بانکداری ایرانی - همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی، منطقه ویژه اقتصادی بجنورد ، به عنوان نخستین منطقه در استان خراسان شمالی، روز دوشنبه افتتاح و بهره برداری از آن آغاز شد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی به ایرنا گفت: برای آماده سازی این منطقه در 2 سال اخیر ۸۰میلیارد ریال هزینه شده که ۵۵ میلیارد ریال آن از اعتبارات استانی و ۲۵ میلیارد ریال از منابع داخلی این شرکت تامین شده است.

سیاوش وحدت، با بیان اینکه تاکنون حدود 3 هکتار زمین در این منطقه واگذار و 9 قرارداد برای استقرار واحدهای تولیدی منعقد شده، افزود: هم اینک واحد فرآوری برنج با سرمایه گذاری خارجی 300 هزار دلاری در این منطقه آماده بهره برداری است.

وی با اشاره به برآوردهای انجام شده، اعتبار مورد نیاز برای تکمیل زیرساخت های مورد نیاز منطقه ویژه اقتصادی بجنورد را ۲۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد.
وحدت اظهار داشت: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی بجنورد از سال 91 مطرح بود اما متولی خاصی نداشت اما از سال 95 با تعیین شرکت شهرک های صنعتی استان به عنوان متولی این منطقه، عملیات اجرایی آن صورت جدی تری به خود گرفت.

وی با اشاره به اینکه سرمایه گذاری در مناطق ویژه اقتصادی از معافیت گمرکی و مالیاتی برخوردار است، جذب سرمایه گذار خارجی را از اولویت های منطقه ویژه اقتصادی بجنورد برشمرد.
وحدت گفت: در همین راستا سرمایه گذارانی که از کشورهای دیگر از جمله آلمان، اتریش، ترکیه، عراق و افغانستان به استان سفر کرده اند، برای دیدن منطقه ویژه اقتصادی به این مکان هدایت شده اند.

وی، نزدیکی به فرودگاه و مرکز استان را از امتیازات منطقه ویژه اقتصادی بجنورد نسبت به مناطق دیگر استانها عنوان و بیان کرد:
زون آموزشی منطقه نیز منحصر به فرد و فرصتی برای حضور دانشگاه های استان و ارتباط با مراکز آموزش عالی خارجی است.

به گزارش ایرنا منطقه ویژه اقتصادی بجنورد با گستره 350 هکتار تعریف شده که مرحله نخست آن 49 هکتار وسعت دارد.
استان خراسان شمالی دارای 9 شهرک و 6 ناحیه صنعتی است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: