کد خبر: ۱۵۲۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۲ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - 04 February 2019
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: طبق قانون بانک ها موظف هستند 40 درصد از منابع خود را به حوزه صنعت اختصاص دهند.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: طبق قانون بانک ها موظف هستند 40 درصد از منابع خود را به حوزه صنعت اختصاص دهند.

به گزارش ایرنا، محمدحسین فرهنگی روز دوشنبه در نشست بررسی وضعیت صنعتی و معدنی آذربایجان شرقی و در جمع کارشناسان سازمان صنعت، معدن و تجارت، شرکت شهرک‌های صنعتی و مدیران انجمن‌های تخصصی صنعتی، افزود: عملکرد بانک ها در این زمینه قابل بررسی و البته ارزیابی است. 

وی با اشاره به فشارها و تحریم‌های ظالمانه استکبار آمریکا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: اکنون با وجود فشارها و تحریم‌های ظالمانه، جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان جایگاه تاثیرگذاری دارد و روز به روز به قدرت خود می افزاید. 

فرهنگی اضافه کرد: برای رفع مشکلات اقتصادی کشور، ایجاد کارگروه توسعه سرمایه گذاری و پیشرفت با هدف ریشه یابی مشکلات و یافتن راه حل و غلبه بر بحران‌ها از سوی مسئولان اجرایی ضروری است.

وی به ظرفیت های فراوان و وسیع معدنی آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: با توجه به ماده 43 قانون برنامه ششم توسعه، گردش مالی مرتبط با ذخایرمعدنی هر استان باید در همان محل انجام شود. 

فرهنگی از مسئولان استانی خواست تا تمهیدات و مقدمات لازم و کافی برای بهره مندی از منابع و گردش مالی معادن را فراهم کنند.

به گزارش ایرنا، معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی نیز در این نشست با اشاره به وجود یکهزار و 500 طرح صنعتی در دست اجرای استان با پیشرفت‌‎های فیزیکی متفاوت، مهمترین چالش سرمایه گذاری صنعتی در این خطه را تامین برق در شهرک های صنعتی و محل طرح ها بیان کرد.

رضا عین الله زاده افزود: از این تعداد طرح، 750 مورد با پیشرفت فیزیکی بالا و در مرحله استقرار ماشین آلات قرار دارد که به محض اتمام طرح ها باید برق مطمئن در اختیار آن‌ها قرا بگیرد . 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: