کد خبر: ۱۵۲۳۸۹
تاریخ انتشار: ۰۰:۲۳ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - 02 February 2019
بانکداری ایرانی - بیمه ما در سال 98 عزم جدی خود را جزم کرده است تا سهم بازار خود را افزایش دهد و در هشت ماهه نخست سال 97 بیش از 52 درصد بیشتر از دوره مشابه در سال گذشته حق بیمه صادر کرده است.
بانکداری ایرانی -    بیمه ما در سال 98 عزم جدی خود را جزم کرده است تا سهم بازار خود را افزایش دهد و در هشت ماهه نخست سال 97 بیش از  52 درصد بیشتر از دوره مشابه در سال گذشته  حق بیمه صادر کرده است. 

این افزایش 52 درصدی حق بیمه تولیدی نشان از رشد سهم بازار شرکت در بین دیگر شرکت ها دارد چرا که اغلب شرکت‌های بیمه رشد کمتر از 30 درصد داشتند. 

به گزارش بانکداری ایرانی   ، یکی از حوزه هایی که بیمه ما در آن بیش از دیگر رقبا در آن فعال بوده بیمه آتش‌سوزی است که رشد  جالب توجهی را داشته است .

بر اساس گزارش‌های مالی بیمه ما ، اطلاعات عملکرد هشت ماه نخست امسال نشان از افزایش ۸۰ درصدی حق بیمه تولیدی بیمه های آتش سوزی  در شرکت بیمه ما دارد.

همچنین بیمه اتش سوزی که در دو سال اخیر بیمه ما تمرکز جدی روی آن داشته 12 درصداز کل سهمیه حق بیمه شرکت را به خود اختصاص داده است. 

بیمه در هشت ماهه نخست امسال سه هزار و  845 میلیارد ریال حق بیمه تولید کرد . این در حال است که در هشت ماهه نخست سال 96 حدود دو هزار و 519 میلیارد ریال حق بیمه صادر کرده بود . 
در مقابل 52 درصدی حق بیمه تولیدی ، خسارت پرداختی شرکت رشد چندانی نداشته است چرا که در هشت ماهه نخست سال گذشته  بیمه حدود یک هزار و 24 میلیارد ریال خسارت داد اما در دوره مشابه در سال جای حدود یکی هزار و 641 میلیارد ریال حق بیمه پرداخت کرد . که نسبت خسارت در 96 حدود 0.41 بوده اما در سال 96 به رقم 0.42 رسیده است. 

بیمه ما تمرکز خود را روی  انواع بیمه زندگی گذاشته است چرا که 879 میلیارد ریال معادل 23 دصد از کل حق بیمه صادره را بیمه های زندگی تشکیل می دهد و بیمه درمان و شخص ثالث با رقم های 710 میلیارد ریال و 690 میلیارد ریال هر کدام حدود 18 درصد از کل  حق بیمه را تشکیل داده اند. 
بر همین اساس و در راستای استراتژی تعیین شده و تمرکز بر رشته های مغفول صنعت بیمه ، شرکت بیمه "ما"  توانسته پرتفوی بیمه بدنه اتومبیل را در هشت ماه ابتدایی سال جاری ۹۳٫۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش دهد.

بر اساس این گزارش . بیمه "ما" به عنوان بیمه گر بزرگترین ناوگان هواپیمایی کشور ، از ابتدای سال جاری تا کنون با ۸۸۰ درصد رشد حق بیمه در رشته باربری، کشتی و هواپیما مواجه بوده و  پرتفوی رشته عمر و سرمایه گذاری این شرکت حدود ۲۴ درصد افزایش یافته است.

همچنین مجموع پرتفوی بیمه شخص ثالث و درمان شرکت بیمه "ما" حدود ۳۷٫۴ درصد است که از میانگین صنعت بیمه بسیار پایین تر است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: