کد خبر: ۱۵۱۹۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۲ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - 26 January 2019
بررسی گزارش های مالی سه بانک بزرگ بورسی؛
بانکداری ایرانی - سه بانک بزرگ بورسی به نام‌های ملت، تجارت و صادرات ایران که حجم بالایی از ارزش بازار سرمایه را به خود اختصاص داده‌اند صورت های مالی خود را با وضعیت متفاوت منتشر کردند.
 بانکداری ایرانی -صورتهای مالی حسابرسی نشده سه بانک بزرگ بورسی برای 9 ماهه منتهی به 30 آذر 97 منتشر شد.

به گزارش  بانکداری ایرانی ، سه بانک بزرگ بورسی به نام‌های ملت، تجارت و صادرات ایران  که حجم بالایی از ارزش بازار سرمایه را به خود اختصاص داده‌اند صورت های مالی خود را با وضعیت متفاوت منتشر کردند. 

در این میان بانک ملت تنها بانکی است که توانسته سه ماهه سوم را با سود برای هر یک از 50 میلیارد سهام خود به پایان ببرد، اما دو بانک دیگر با زیان سنگین برای هر سهم، سهامداران را دست‌خالی گذاشتند.

بر اساس گزارش های مالی ، بانک ملت برای  9 ماهه منتهی به 30 اذر 97 معادل چهار هزار و 829 میلیارد ریال سود خالص ساخته که به هر سهم 97 ریال سود تخصیص داده شد. 

در مقابل، بانک تجارت با زیان خالص 25 هزار و 473 میلیارد ریالی برای هر سهم 577 میلیارد ریال زیان و بانک صادرات ایران  نیز با ثبت زیان خالص 20 هزار و 85 میلیارد ریالی  برای هر سهم 348 ریال زیان شناسایی کرد. 

بر اساس این گزارش،  بانک ملت دارای کمترین زیان انباشته نیز بوده است .

در این دوره مورد بررسی،  بانک ملت با  هشت هزار و 549 میلیارد ریال ، بانک تجارت با 130 هزار و 211 میلیارد ریال و بانک صادرات با  95 هزار و 513 میلیارد ریال زیان ، گزارش خود  را منتشر کردند. 

در مقابل دو بانک دیگر، این بانک ملت بود که  در  سه ماهه سوم ، در سه حوزه یعنی مجموع درآمد، سپرده های بلند مدت و تسهیلات اعطایی بیشترین عدد را ثبت کرده است و بر همین اساس توانست بانک را  با سوددهی رو به رو کند. 




 


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: