کد خبر: ۱۵۱۵۲۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۲ - ۳۰ دی ۱۳۹۷ - 20 January 2019
اتحادیه اروپا در پاسخ به وضع تعرفه بر واردات فلزات توسط دولت ترامپ، محدودیت‌هایی برای واردات فولاد به اروپا وضع کرد.

بانکداری ایرانی -اتحادیه اروپا در پاسخ به وضع تعرفه بر واردات فلزات توسط دولت ترامپ، محدودیت‌هایی برای واردات فولاد به اروپا وضع کرد.

به گزارش مهر به نقل از راشاتودی، اتحادیه اروپا در پاسخ به وضع تعرفه بر واردات فلزات توسط دولت ترامپ، محدودیت‌هایی برای واردات فولاد به اروپا وضع کرد.

قانون جدید که به تازگی به تایید کمیسیون اروپا رسیده است، سهمیه‌هایی را برای ۲۶ نوع کالا تعیین کرده و تعرفه‌ای ۲۵ درصدی برای واردات بیش از این سهمیه وضع کرده است.

در بیانیه کمیسیون اروپا آمده است که این مقررات جدید برای حفظ جریان‌های سنتی تجاری وضع شده‌اند و کشورهای عضو اتحادیه اروپا، از وضع مقررات حمایتی، پشتیبانی کرده‌اند. قانون جدید از اوایل فوریه اجرایی خواهد شد.

برنامه اتحادیه اروپا، شامل تنظیم سهمیه  به صورت میانگین واردات ۳ سال اخیر به علاوه ۵ درصد است. تعرفه ۲۵ درصدی در صورتی که سهمیه پر شود به باقی واردات آن کشور اعمال خواهد شد.

صادرکنندگان اصلی فولاد به اتحادیه اروپا، چین، هند، روسیه، کره‌جنوبی، ترکیه و اکراین هستند.

طبق اعلام کمیسیون اروپا، واردات فولاد به اتحادیه اروپا، از ماه مارچ ۲۰۱۸ که آمریکا تعرفه ۲۵ درصدی بر واردات فولاد و تعرفه ۱۰ درصدی بر واردات آلومینیوم از اتحادیه اروپا، کانادا و مکزیک وضع کرد، افزایش یافته است.

اتحادیه تولیدکنندگان خودروی اروپا، مقررات حمایتی اروپا را محافظ‌کاری خوانده است و می‌گوید صادرات فولاد به آمریکا تنها اندکی کاهش یافته است و بنابراین حجم کمی از صادرات اضافی به سوی اتحادیه اروپا تغییر مسیر داده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: