کد خبر: ۱۵۱۴۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۳۰ دی ۱۳۹۷ - 20 January 2019
مدیرعامل موسسه جهاد نصر از هدف گذای برق دار کردن 50 هزار حلقه چاه کشاورزی ظرف پنج سال آینده خبر داد و گفت: در صورت تامین اعتبار مورد نیاز، سالانه 10 هزار حلقه چاه مجاز برق دار می شود.
بانکداری ایرانی - مدیرعامل موسسه جهاد نصر از هدف گذای برق دار کردن 50 هزار حلقه چاه کشاورزی ظرف پنج سال آینده خبر داد و گفت: در صورت تامین اعتبار مورد نیاز، سالانه 10 هزار حلقه چاه مجاز برق دار می شود.

به گزارش  ایرنا، «محمد جواد صالحی نژاد» روز یکشنبه در نشست خبری افزود: اکنون 600 هزار حلقه چاه مجاز و غیرمجاز در کشور وجود دارد که با استفاده از ژنراتورهایی که اتلاف انرژی و آب را به همراه دارند، کار می کنند.

وی ادامه داد: بر اساس تفاهمی با سازمان بهینه سازی مصرف سوخت، برق دار کردن 100 حلقه چاه مجاز کشاورزی به صورت آزمایشی در استان های همدان، ایلام، آذربایجان شرقی، فارس، تهران، کردستان و کرمانشاه از شهریورماه امسال کلید خورد که تاکنون 51 حلقه چاه مجاز برق دار شده است.

وی میزان اعتبار مورد نیاز برای برق دار کردن هر حلقه چاه کشاورزی را به طور میانگین بین 100 تا 200 میلیون تومان عنوان کرد و اظهارداشت: اکنون یارانه ای که دولت برای برق مصرفی چاه های کشاورزی پرداخت می کند، بیش از میزان مصرف سوخت است که می تواند در منافع ملی نیز تاثیرگذار باشد.
صالحی نژاد تصریح کرد: برق دار شدن چاه های کشاورزی از سیاست های دولت و از برنامه های اقتصاد مقاومتی است که برای کاهش مصرف انرژی و سوخت (برق، نفت و گازوئیل)، منابع آب، کاهش آلودگحی های زیست محیطی و کاهش هزینه های تولید بخش کشاورزی هدف گذاری شده است.
وی اضافه کرد: اکنون سه هزار پرونده مربوط به چاه های مجاز بخش کشاورزی به سازمان بهینه سازی مصرف سوخت ارسال شده تا پس از بررسی و تایید در تعامل با وزارتخانه های جهاد کشاورزی، نیرو و نفت اجرایی شود.
وی ضمن انتقاد از کندی فرایند رسیدگی و بررسی صورت وضعیت برق دارشدن چاه های بخش کشاورزی در سازمان بهینه سازی مصرف سوخت گفت: در پنج ماه اخیر در انتظار تاییدیه سازمان بهینه سازی مصرف سوخت برای سه هزار پرونده معرفی شده هستیم که در صورت تایید این سازمان بخشی از مشکلات بخش کشاورزی در خصوص برق دار شدن چاه های مجاز حل و فصل می شود.
مدیرعامل موسسه جهاد نصر افزود: در صورت تامین اعتبار مورد نیاز سالانه 10 هزار حلقه چاه مجاز بخش کشاورزی برق دار می شود که می تواند هدف گذاری 50 هزار حلقه چاه را برای مدت پنج سال محقق کند.
به گفته وی، برای اجرای برق دارشدن چاه های کشاورزی 80 درصد منابع از سوی دولت و 20 درصد از طریق کشاورزان تامین اعتبار می شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: