کد خبر: ۱۵۱۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۴ - ۲۹ دی ۱۳۹۷ - 19 January 2019
رئیس سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان گفت: عملیات گودبرداری پلاسکو جدید تا پایان امسال به اتمام می‌‌رسد و تلاش می‌کنیم تا مهر ماه 99 ساختمان جدید پلاسکو تحویل کسبه شود.
رئیس سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان گفت: عملیات گودبرداری پلاسکو جدید تا پایان امسال به اتمام می‌‌رسد و تلاش می‌کنیم تا مهر ماه 99 ساختمان جدید پلاسکو تحویل کسبه شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، حسن کاری امروز در مراسم تجلیل از منتخبان مسابقه طراحی پلاسکو نو اظهار داشت: دو سال پیش بود که حادثه ناگوار پلاسکو رخ داد و 16 آتش‌نشان در کنار 6 نفر دیگر در این حادثه جان باختند.

وی ادامه داد: پس از بروز این اتفاق رئیس بنیاد مستضعفان در محل پروژه حضور یافت و در آن بازدید قول داد پلاسکو را دو ساله می‌سازیم. بنیاد پیگیر اخذ مجوز ساخت پلاسکو بود، اما شهرداری محدودیت طرح تفصیلی منطقه داشت و اجازه ساخت بیشتر از 7 طبقه نمی‌داد، میراث فرهنگی هم به دلیل وجود مدرسه ژاندارک بیشتر از 4 طبقه مجوز نمی‌داد.

رئیس سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان افزود: در مجموع در این فضا جلسات مکرری برگزار شد، اواخر پاییز 96 تفاهمی بین شهرداری تهران، بنیاد مستضعفان و دادستانی انجام شد تا پلاسکو 10 طبقه ساخته شود اما میراث فرهنگی مجدداً موافقت نکرد.

کاری اظهار داشت: موضوع به استانداری تهران کشیده شد و استانداری مدیریت را بر عهده گرفت، جلسات مکرر بین نهادهای ذیربط برگزار شد و بالاخره 22 اردیبهشت ماه 97 بین شهرداری تهران، بنیاد مستضعفان، سازمان میراث فرهنگی و کسبه پلاسکو توافق ساخت پلاسکوی جدید انجام شد.

وی افزود: مقرر شد ساختمان شمالی 5 طبقه توسط کسبه مقاوم‌سازی شود و برج پلاسکو هم با همان سطح و سطوح و طبقات در دو سال توسط بنیاد ساخته شود. 

رئیس سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان بیان کرد: 27 شهریور 97 شورای تأمین استان این توافق را تصویب کرد و 31 شهریور 97 کمیسیون ماده 5 آن تصویب شد و در نهایت مقرر شد، از اول مهر ماه پروژه آغاز شود که گودبرداری در این حوزه آغاز شد.

کاری افزود: امسال عملیات گودبرداری پلاسکوی جدید تمام می‌شود، فونداسیون را هم می‌سازیم و اوایل سال 98 قرارداد اسکله را منعقد می‌کنیم و نصب اسکله آغاز خواهد شد و تلاش می‌کنیم مهر 99 پلاسکوی جدید به کسبه تحویل شود.

وی اظهار داشت: مشارکت جامعه فنی و مهندسی در طراحی و معماری پلاسکو انجام شد و امروز از گزینه‌های برتر تقدیر می‌شود. 

رئیس سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان تأکید کرد: تفاهم، همدلی و هم‌افزایی بین همه دستگاه‌های ذینفع برقرار است و پیش‌بینی می‌کنیم، پروژه طبق برنامه پیش برود. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: