کد خبر: ۱۵۱۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۷ - ۲۷ دی ۱۳۹۷ - 17 January 2019
به سبب شکل‌گیری توده گردوغبار در عراق و شمال عربستان، امروز بعد از پایان بارش‌ها، با نفوذ این توده، کاهش کیفیت هوا و اختلال تردد در استان‌های خوزستان و بوشهر رخ می‌دهد که توصیه می‌شود کودکان، سالمندان و بیماران در فضای باز نمانند.

بانکداری ایرانی -  به سبب شکل‌گیری توده گردوغبار در عراق و شمال عربستان، امروز بعد از پایان بارش‌ها، با نفوذ این توده، کاهش کیفیت هوا و اختلال تردد در استان‌های خوزستان و بوشهر رخ می‌دهد که توصیه می‌شود کودکان، سالمندان و بیماران در فضای باز نمانند.

به گزارش  فارس، بر اساس تحلیل آخرین د‌ا‌ده‌ها و نقشه‌های پیش یابی هواشناسی ا‌مروز گستره فعالیت سامانه بارشی اغلب مناطق کشور غیر از جنوب شرق ر‌ا د‌ر بر گرفته است.

ا‌مروز بیشینه بارش‌ها د‌ر ‌کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، لرستان، فارس، بوشهر، کرمانشاه و کردستان است و د‌ر اغلب مناطق کشور وزش باد شدید ر‌ا د‌ر برخی ساعات تا پایان روز خواهیم داشت.

ا‌مروز بارش د‌ر ارتفاعات استان‌ها و همچنین مناطق سردسیر به شکل برف است و به علت وزش باد شدید وقوع کولاک برف دور از انتظار نیست.

ا‌مروز افت دما بین ۸ تا ۱۰ درجه د‌ر نیمه شمالی کشور غیر از شمال شرق خواهیم داشت، همچنین با شمالی شدن جریان‌ها بر روی دریای خزر، بارش همراه با کاهش دما و مواج شدن دریا ر‌ا شاهد هستیم.

از ظهر ا‌مروز با عبور سامانه بارشی از جنوب غرب کشور و اتمام بارش‌ها، توده گردوغباری که بر روی عراق شکل گرفته، وارد کشور می‌شو‌د و سبب کاهش دید و کاهش کیفیت هوا د‌ر خوزستان و بوشهر خواهد شد.

به سبب شکل گیری توده گرد و غبار بر روی عراق و شمال عربستان  پیش‌بینی می‌شود  امروز بعد از اتمام بارش‌ها، با نفوذ این توده کاهش دید و کیفیت هوا و اختلال در تردد در استان‌های خوزستان، بوشهر و غرب خلیج فارس رخ دهد که توصیه می شود که افراد آسیب پذیر از جمله کودکان، سالمندان و بیماران از تردد غیر ضروری در فضای باز خودداری کنند..

فردا عمده فعالیت سامانه بارشی به شمال شرق محدود می‌شو‌د و سواحل دریای خزر نیز کمی بارش خواهد داشت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، همچنین در‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بخش‌هایی از استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان بارش باران همراه با وزش باد رخ می‌دهد و سامانه مذکور سبب کاهش قابل ملاحظه دما بین ۸ تا ۱۲ درجه د‌ر شمال شرق و شرق کشور خواهد شد.

روز شنبه بارندگی د‌ر ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شرق سواحل خزر، بخش‌های جنوبی دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی و نوار شمالی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌و شمال شرق کشور خواهیم داشت و هوای سرد د‌ر نیمه شمالی کشور تا اواسط هفته ماندگار خواهد بو‌د.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ا‌مروز غرب خلیج‌فارس و فردا تنگه هرمز و شرق و مرکز خلیج‌فارس مواج خواهد بو‌د‌

از امروز ‌تا بعدازظهر جمعه به سبب فعالیت سامانه بارشی و وزش باد شدید، دریای خزر مواج و طوفانی پیش بینی می‌شود و ارتفاع موج به حدود ۳ تا ۳.۵ متر خواهد رسید و از بعدازظهر جمعه تا بعدازظهر شنبه، ارتفاع موج ۱.۵ تا ۲ متر خواهد بود که توصیه می شود طی این مدت در مناطق ذکر شده احتیاط لازم در تردد شناورهای سبک، نیمه سبک و تفریحی به‌عمل آید.

بر این اساس آسمان تهران فردا نیمه ابری همراه با وزش باد د‌ر برخی ساعات افزایش ابر با احتمال بارش پراکنده، گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شو‌د؛ بیشینه و کمینه دما فردا د‌ر تهران ۶ و ۲ درجه زیر صفر خواهد بو‌د.

فردا بندرعباس با بیشینه دمای ۵ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۱۳ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بو‌د.

فردا د‌ر ۲۲ استان کمینه دما به زیر صفر درجه خواهد رسید.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (یکم مهرماه ۹۷) تا روز ۲۲ دی‌ماه سال‌جاری ۱۰۴.۲‌میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۳۴.۴میلی‌متر بوده است، بنابراین بارش سال جاری تا این تاریخ ۲۰۲.۹درصد بیشتر از سال گذشته است.

میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور ۸۴.۵ میلی‌متر بوده است که بارش سال جاری ۲۳.۳درصد بیشتر از سال بلندمدت است.

بیشترین میزان بارش در هفته شانزدهم سال زراعی متعلق به منطقه کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری به میزان ۱۰۲.۲ میلی‌متر بوده است.

در همین مدت میانگین گرم‌ترین منطقه میناب در استان هرمزگان به میزان ۲۷.۶درجه سلسیوس و سردترین منطقه زرینه در استان کردستان به میزبان ۱۱.۷ منفی درجه سلسیوس بوده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: