کد خبر: ۱۵۱۱۹۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۵ - ۲۵ دی ۱۳۹۷ - 15 January 2019
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر گفت: از 2 میلیون و 200 هزار واحد مسکن مهر، تاکنون یک میلیون و 740 هزار واحد به متقاضیان تحویل داده شده است اما امکان تحویل 245 هزار واحد ساخته شده به علت برخی مشکلات وجود ندارد.
بانکداری ایرانی - قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر گفت: از 2 میلیون و 200 هزار واحد مسکن مهر، تاکنون یک میلیون و 740 هزار واحد به متقاضیان تحویل داده شده است اما امکان تحویل 245 هزار واحد ساخته شده به علت برخی مشکلات وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، «احمد اصغری مهرآبادی» امروز (سه شنبه) در نشست خبری که در حاشیه نخستین نمایشگاه بین المللی مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری برگزار شد، به مشکلات کنونی برای تحویل دادن واحدهای آماده اشاره ای نکرد.
وی یادآوری کرد: از دولت یازدهم تاکنون بیش از یک میلیون و 105 هزار واحد مسکن مهر به پایان رسید و موفق شدیم سالیانه به طور متوسط 200 هزار واحد مسکن مهر به متقاضیان تحویل دهیم. 

مهرآبادی گفت: قرار است 57 هزار واحد مسکن مهر توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) به واجدان شرایط واگذار شود.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: تلاش دولت است که مسکن مهر تا پایان سال 98 به اتمام برسد و با توجه به منابع مالی که دولت در لایحه بودجه 98 در نظر گرفته، همه دست اندرکاران این پروژه بسیج شده اند.

** همکاری ژاپن برای مقاوم سازی بیمارستان ها
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در این نشست گفت: ویرایش پنج آیین نامه 2800 طراحی ساختمان ها در برابر زلزله در این مرکز در دستور کار قرار گرفته است.
«محمد شکرچی زاده» افزود: برای ارتقای مقاومت ساختمان ها در برابر زلزله باید هر پنج تا هفت سال آیین نامه های آن ویرایش جدید شوند و رعایت این آیین نامه ها سبب شد در زلزله بیش از هفت ریشتری سرپل ذهاب فقط 620 نفر از هموطنان ما جان خود را از دست دهند.
وی ادامه داد: در زلزله بم که کمتر از هفت ریشتر بود، متاسفانه به علت مقاومت کم واحدهای مسکونی بیش از 30 هزار نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی بیان کرد: رعایت این آیین‌نامه نشان داد در صورت اجرای آن در حوزه ساخت و ساز کشور خسارت زلزله به کمترین میزان کاهش می یابد. 
شکرچی زاده یادآوری کرد: علاوه بر این مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در چند سال اخیر موفق شد نقشه گسل های زلزله در شهرهای تهران، مشهد، تبریز و کرج را تهیه کند و در دستورالعملی، هرگونه ساخت و ساز از جمله بیمارستان ها در محدوده این گسل ها ممنوع خواهد بود.

وی افزود: مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با همکاری ژاپنی ها نحوه مقاوم سازی بیمارستان‌ها در برابر زلزله را در دستور کار خود قرار داده است تا در زمان وقوع زلزله بیمارستان ها بتوانند به خدمات خود ادامه دهند. 
این مسوول تاکید کرد ژاپنی ها تاکنون موفق شده اند 90 درصد بیمارستان های خود را در برابر زلزله مقاوم سازی کنند و ما باید از تجارب آنها در این زمینه به نحو مناسبی استفاده کنیم.
وی یادآوری کرد: تهران 626 کیلومتر مربع وسعت دارد و 75 کیلومتر مربع آن روی گسل زلزله قرار گرفته است، یعنی 9 درصد شهر تهران در برابر زلزله بسیار آسیب پذیر است و ما باید با مدیریت مناسب خطرپذیری این مناطق را به حداقل کاهش دهیم.

به گزارش ایرنا، به دنبال آغاز همکاری‌های ایران و ژاپن با موضوع سازه‌های فولادی مقاوم در برابر زلزله، دوره تخصصی با محور موضوعات مرتبط با طراحی و اجرای سازه‌های فولادی شانزدهم تا نوزدهم دی ماه از سوی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار شد.
برنامه همکاری ایران و ژاپن با موضوع سازه‌های فولادی مقاوم در برابر زلزله، از خرداد ماه سال 1397 در دستور کار مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی قرار گرفت. 
این برنامه به درخواست دفتر اقتصادی سفارت ژاپن و با همراهی وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن و با هدف انتقال دانش درباره طراحی و اجرای سازه‌های فولادی و با چشم‌انداز بهره‌گیری از تجارب موجود در کشور ژاپن برای ارتقای آیین‌نامه ها و استانداردهای ملی مورد استناد در این حوزه، تعریف شده است. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: