کد خبر: ۱۵۱۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۲۵ دی ۱۳۹۷ - 15 January 2019
رئیس دانشکده مدیریت دانشگاه تهران گفت: در شرایطی که به دلیل فشارهای دشمن صنایع و کسب و کارها در بحران قرار دارند باید توجه بیشتری به بازاریابی صورت گیرد.
بانکداری ایرانی - رئیس دانشکده مدیریت دانشگاه تهران گفت: در شرایطی که به دلیل فشارهای دشمن صنایع و کسب و کارها در بحران قرار دارند باید توجه بیشتری به بازاریابی صورت گیرد.

به گزارش ایرنا، بابک سهرابی امروز سه شنبه در کنفرانس ارتباطات بازاریابی و برندینگ در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران گفت: در حال حاضر بدون توجه به مقوله بازاریابی و در شرایطی که در دنیا بر سر تسخیر بازارها رقابت شدیدی وجود دارد نمی توان به گسترش کسب و کارها و صنایع امید داشت. 
وی افزود: دانشکده مدیریت دانشگاه تهران افراد صاحب نظری هم به لحاظ نظری و هم به لحاظ عملیاتی دارد که می توانند در این شرایط بحرانی به کمک صنابع و اهالی کسب وکارها بیایند و برای رونق فروش آن ها و برند شدن محصولات مشاوره دهند. 

صحرایی ادامه داد: فاصله ای بین حوزه عملیاتی بازاریابی و حوزه نظری این بحث تخصصی وجود دارد که یکی از ریشه های ضعف صنایع ما در برند سازی هم همین مسئله است.
استاد مدیریت دانشگاه تهران با بیان این نکته که برندینگ در حال رشد است و به آینده بازاریابی ایران امیدوار هستم، اظهار کرد: کسب و کارهای امروزه در ایران دچار چالش هایی شده اند که باید فکری برای حل این چالش ها کرد. در واقع با توجه به عوامل محیطی و مسئله تحریم ها صنابع کشورباید به فکر تدوین سناریوهایی باشند که ممکن است با سخت تر شدن تحریم ها در سال آینده با آن مواجه شود.

سهرابی افزود: یکی از چالش ها در این زمینه، تغییر رفتار مصرف کننده است . وقتی شرایط اقتصادی تغییر پیدا می کند رفتار مصرف کننده هم دچار تغییر می شود بنابراین صنعت بازاریابی ما با توجه به چالش هایی از این دست، باید از هم اکنون به فکر مقابله با آن ها باشد و برنامه های عملیاتی خودش را ترسیم کند. 
این عضو هیات علمی دانشگاه تهران ادامه داد: صنعت برند سازی ما در باره افزایش صادرات و در نتیجه رونق صنایع و افزایش اشتغال برای جوانان می تواند موثر واقع شود اما لازمه این امر توجه تخصصی به صنعت برند سازی در ایران است. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: