کد خبر: ۱۵۱۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۹ - ۲۵ دی ۱۳۹۷ - 15 January 2019
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به تدوین 32 هزار و 500 استاندارد در کشور، گفت: همه استانداردهایی که برای بخش های صنعت و خدمات حائز اهمیت است، تدوین شده و از امسال تاکید خود را روی تجدیدنظر استانداردها می گذاریم.
بانکداری ایرانی - رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به تدوین 32 هزار و 500 استاندارد در کشور، گفت: همه استانداردهایی که برای بخش های صنعت و خدمات حائز اهمیت است، تدوین شده و از امسال تاکید خود را روی تجدیدنظر استانداردها می گذاریم.

به گزارش ایرنا، «نیره پیروزبخت» امروز (سه شنبه) در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران اضافه کرد: تدوین کمی استانداردها، پاسخگوی نیاز بخش های صنعت و خدمات کشور است و از این به بعد، بر کیفیت و بروز کردن این استانداردها متمرکز می شویم.

وی اضافه کرد: این تغییر رویکرد به این سبب در دستور کار سازمان ملی استاندارد قرار گرفته که بعضی از استانداردهای کنونی با شرایط کشور همخوان نیستند.
معاون رئیس جمهوری اظهار داشت: با توجه به شرایط فعلی اقتصادی کشور، خیلی از استانداردها باید با شرایط روز کشور متناسب شود.
پیروزبخت در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در سازمان ملی استاندارد این حقیقت و عقیده وجود دارد که مشکل فعالان اقتصادی مشکل همه ماست؛ اگر اینطور نباشد و ما خودمان را جدا از شما ببینیم، قطعا نمی توانیم بر مشکلات کشور فائق بیائیم.

پیروزبخت با تاکید بر اینکه همه ما باید در یک جناح حرکت کنیم، اضافه کرد: در شرایط کنونی باید راه حل های تسهیل کننده ای برای فرآیندهایمان داشته باشیم.
معاون رئیس جمهوری ضمن رد این ادعا که نگرش سنتی در استاندارد کشور حاکم است، گفت: هنوز به دلایلی و به خاطر شرایط خاص کشور، خیلی از موئلفه ها فراموش می شود اما با این حال ما وارد رویکردهایی نوین شده ایم.

وی ادامه داد: در این شرایط خیلی ها به دنبال این هستند که کسب و کار خود را سرپا نگه دارند و از استاندارد و ارتقای استانداردها غافل می شوند؛ با این حال در همین شرایط نیز می توانیم از همفکری و هم افزایی بهره ببریم و خیلی از مشکلات را با کمک یکدیگر از پیش رو برداریم.
رئیس سازمان ملی استاندارد افزود: نمی خواهیم سازمان ملی استاندارد برای بخش خصوصی نقش پلیس را ایفا کند؛ ما می خواهیم مشاور و راهنمای بخش خصوصی باشیم؛ در این ارتباط همواره اعلام آمادگی کرده ایم که از این ظرفیت حداکثر استفاده را ببریم.
پیروزبخت اعلام آمادگی کرد که سازمان ملی استاندارد با تشکل ها، اتاق های بازرگانی و انجمن ها همکاری ویژه در پیاده سازی نظام استانداردسازی داشته باشد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: