کد خبر: ۱۵۱۱۳۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۲ - ۲۵ دی ۱۳۹۷ - 15 January 2019
بانکداری ایرانی - بانک تجارت در سال 97 با بهبود شرایط روبه رو شده و زیان انباشته بانک با کاهش 9 برابر مواجه شده است، حال آن که طبق گزارش حسابرس بانک هنوز تسعیر ارز به طور کامل انجام نشده است و باید این مساله روشن شود و در این صورت وضعیت به مراتب بهتر می شود.
بانکداری ایرانی -   بانک تجارت در سال 97 با بهبود شرایط روبه رو شده و زیان انباشته بانک با کاهش 9 برابر  مواجه شده است، حال آن که طبق گزارش حسابرس بانک هنوز تسعیر ارز به طور کامل انجام نشده است و باید این مساله روشن شود و  در این صورت وضعیت به مراتب بهتر می شود. 

به گزارش بانکداری ایرانی ، صحبت های زیادی در سال 97 در خصوص افزایش سرمایه بانکها و فروش اموال مازاد انها و همچنین تسعیر ارز مطرح شده است که در صورت اجرای ان بانکها از شرایط بحرانی خارج شده و با بهبود شرایط رو به می شوند. 

بنا به گزارش صورتهای مالی بانک ، زیان انباشته بانک تجارت در شش ماهه نخست امسال با کاهش 9 برابری مواجه شده و از 98 هزار میلیارد ریال در پایان سال 96 به مبلغ به 11 هزار میلیارد ریال  پایان شش ماهه منتهی به 31 شهریور 97 رسید. برای این کاهش دلایل زیادی می توان متصور شد ، اما عملکرد بانک در این دوره  بهترین دلیل بهبود شرایط بانک است. 

از طرف دیگر ، جمع درامد مشاع بانک با رشد 18 درصدی از 59 هزار میلیارد ریال در پایان شش ماهه نخست سال 96 به مبلغ 70 هزار میلیارد ریال رسید. 

از آن مهمتر افزایش درامد غیر مشاع بانک است که با رشد 71 درصدی از مبلغ 9 هزار میلیارد ریال به 16 هزار میلیارد ریال در پایان شهریور 97  رسید. 

بر همین اساس زیان خالص بانک با کاهش دو برابری  از  44 هزار میلیارد ریال به 20 هزار میلیارد ریال رسید. که در نهایت ، زیان هر سهم از 971 ریال به 446ریال در شش ماهه نخست سال 97 رسید.

بر اساس گزارش ترازنامه بانک ، تفاوت نرخ تسعیر ارز ناشی از تبدیل به واحد پول گردشگری بانک تجارت در پایان دوره شش ماهه منتهی به 31 شهریور به مبلغ 4 هزار و 508 میلیارد ریال رسید.  قابل تذکر است که حسابرس بانک ادعا کرده است که این تسعیر برای همه موجودی ارزی و محاسبه جدید بانک مرکزی نیست که در این صورت عدد بیشتری را باید ثبت کند. 

این گزارش می افزاید: تسهیلات بانک در این دوره به مبلغی حدود 580  هزار میلیارد ریال رسید که سود وجه التزام تسهیلات اعطایی به بیش از 73 هزار میلیارد ریال رسید . 

همچنین منابع جمع اوری شده بانک در همین دوره به مبلغی بالغ بر 1239 هزار میلیارد ریال رسید  که رشدی حدود 12 درصدی را تجربه کرده است. 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: