کد خبر: ۱۵۱۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۸ - ۲۴ دی ۱۳۹۷ - 14 January 2019
دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران گفت: این شورا با ساخت ساختمان جدید پلاسکو در 15 طبقه روی زمین و پنج طبقه زیرزمین موافقت کرد.
بانکداری ایرانی - دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران گفت: این شورا با ساخت ساختمان جدید پلاسکو در 15 طبقه روی زمین و پنج طبقه زیرزمین موافقت کرد.

به گزارش ایرنا، محمد سعید ایزدی روز دوشنبه در حاشیه جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری در جمع خبرنگاران، افزود: در بیستمین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران با ساخت ساختمان جدید پلاسکو بدون زمین‌های مجاور آن در وسعت ‌یک هزار مترمربع قبلی موافقت شد. 

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: ساخت پارکینگ در ساختمان جدید برای 800 تا 1000 خودرو ضروری است و یادمان شهدای آتش‌نشان نیز در یک طبقه آن ساخته خواهد شد. 
دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ادامه داد: اگر تامین پارکینگ «حقوق مکتسبه» مالکان در کمتر از پنج طبقه تامین شود، تعداد طبقات پارکینگ ممکن است کمتر از پنج طبقه در نظر گرفته شود. 

ایزدی با بیان اینکه شورای عالی شهرسازی و معماری تنها یک مصوبه برای ساختمان پلاسکو داشت، گفت: در آن مصوبه ساخت یادمان شهدای آتش‌نشان و طراحی ساختمان از طریق برگزاری مسابقه معماری مورد تاکید قرار گرفت. 
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: با توجه به اینکه در طرح جدید ساختمان پلاسکو، مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری مورد نظر قرار گرفته بنابراین شورا نیز با ساخت آن توسط بنیاد مستضعفان در کمترین زمان موافقت کرد. 

**تاکید بر جمعیت پذیری 350 هزار نفری منطقه 22 
وی در ادامه با اشاره به مصوبه دیگر شورا درباره منطقه 22 تهران گفت: منطقه 22 تهران تاکنون طرح تفصیلی نداشته است. با این حال در این نشست مقرر شد تا ظرفیت جمعیت این منطقه همان 350 هزار نفر در طرح جامع باشد.

وی افزود: البته این در شرایطی است که مسئولان شهرداری تهران اعلام کردند در این منطقه برای 470 هزار نفر تاکنون تعهد ایجاد شده است. 
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: هر چند که شورا بر ظرفیت جمعیت‌پذیری 350 هزار نفری در منطقه 22 تهران تاکید دارد اما مسئولان شهرداری اعلام کردند با اجرای تعهداتی که در این منطقه ایجاد شده، جمعیت این منطقه باید به 540 هزار نفر افزایش یابد که شورا با این نظر شهرداری تهران مخالفت و ظرفیت جمعیت‌پذیری آن را همان 350 هزار نفر اعلام کرد. 

**آسیب‌شناسی ایمنی ساختمان‌های مرکزی تهران 
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران نیز در این نشست گفت: حادثه پلاسکو واقعه بسیار تلخی بود و این سبب شد با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و مراجع قضایی، وضعیت بسیاری از ساختمان‌های مرکزی از نظر ایمنی مورد آسیب‌شناسی قرار گیرد. 

عبدالرضا گلپایگانی ادامه داد: هرچند که در مرکز شهر بسیاری از ساختمان‌ها از الزامات ایمنی برخوردار نیستند، اما مقرر شده مالکان این ساختمان‌ها با اجرای برنامه‌های ایمنی خطر ریزش را برطرف کرده تا از این پس شاهد این اتفاقات ناگوار در تهران نباشیم. 
وی افزود: در این جلسه قرار شد ساختمان جدید پلاسکو در 20 طبقه ساخته و ظرفیت پارکینگ آن نیز با توجه به حقوق مکتسبه مالکان آن تامین شود. 

معاون شهردار تهران گفت: در این جلسه نماینده بنیاد مستضعفان نیز حضور داشت و مقرر شد تا برای حفظ جایگاه آتش‌نشانان شهدای این واقعه یادمان مناسبی در یکی از طبقات ساختمان جدید ساخته شود. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: