کد خبر: ۱۵۱۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۸ - ۲۴ دی ۱۳۹۷ - 14 January 2019
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تعاونگران و فعالان اقتصادی خواسته هایی از دولت دارند که بخشی از آن برای کسب منافع شخصی است اما دولت باید در این زمینه بیشتر مراقبت کند؛ هرچند تفکر ما ایجاد رانت برای هیچ بخشی نیست.
بانکداری ایرانی - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تعاونگران و فعالان اقتصادی خواسته هایی از دولت دارند که بخشی از آن برای کسب منافع شخصی است اما دولت باید در این زمینه بیشتر مراقبت کند؛ هرچند تفکر ما ایجاد رانت برای هیچ بخشی نیست.

عباس قبادی امروز(دوشنبه) در حاشیه نشست با رئیسان تعاونی ها محل اتاق تعاون، در پاسخ به پرسش خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره درخواست های مطرح شده در این جلسه از مسئولان دولتی افزود: طبیعی است که بخشی از مطالبات تعاونگران با هدف کسب منافع شخصی باشد که این امری منطقی است.

وی ادامه داد: ما به عنوان بخش دولتی باید حواسمان باشد تا در اجرای این درخواستها منافع کل نظام و 80 میلیون ایرانی رعایت شود.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در حد توان برای اجرای درخواست های تعاونگران و بخش خصوصی تلاش خواهیم کرد اما به شرط اینکه منافع کشور و مردم در آن لحاظ شده باشد.
قبادی خاطرنشان ساخت: در جلسه های تعاملی با بخش های مختلف اقتصادی از جمله تعاونی و خصوصی شرکت می کنیم اما در تفکر ما ایجاد رانت وجود ندارد.
وی افزود: در مجموع می توان گفت فعالان اقتصادی به عنوان سربازان بخش خصوصی خوب عمل کرده اند.

** قول وزارت کشاورزی برای تنظیم بازار مرغ و گوشت
معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره وضعیت تنظیم بازار مرغ و گوشت نیز گفت: وزارت جهادکشاورزی در این زمینه قول و قرارهایی داده اند تا شرایط به حالت عادی برگردد اما هنوز این اهداف محقق نشده است.
دبیر ستاد تنظیم بازار با اعلام اینکه تنظیم بازار پوشاک و لبنیات به خوبی انجام شده است؛ خاطرنشان ساخت: تنظیم نبودن بازار مرغ به دلیل گرانی گوشت قرمز است؛ در واقع افزایش قیمت گوشت قرمز منجر به ایجاد عطش در بازار مرغ شده است.
قبادی، دلایل گرانی گوشت قرمز را قاچاق دام زنده بیان کرد و گفت: هیچ محصولی جایگزین دام زنده ای که از کشور قاچاق می شود نشده و به همین دلیل تنظیم بازار مرغ و گوشت قرمز بههم خورده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: