کد خبر: ۱۵۱۰۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۸ - ۲۳ دی ۱۳۹۷ - 13 January 2019
بانکداری ایرانی - بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران پس از طی‌کردن مراحل قانونی مجوز دائمی فعالیت بانک قرض الحسنه مهرایران را صادر کرد.
 بانکداری ایرانی - بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران پس از طی‌کردن مراحل قانونی مجوز دائمی فعالیت بانک قرض الحسنه مهرایران را صادر کرد.

به گزارش بانکداری ایرانی ، بانک مرکزی، باتوجه به شاخص های مطلوب و شایسته بانک قرض الحسنه مهرایران در حوزه های مختلف بانکداری از جمله کفایت سرمایه 27 درصدی، رشد مثبت منابع قرض الحسنه، پایین بودن میزان مطالبات بانکی به میزان یک درصد، پیشگامی در عرصه های بانکداری الکترونیک، شفافیت عملکرد مالی و ... با اعطای مجوز رسمی، فعالیت این بانک را دائمی کرد.

در متن این مجوز آمده است: « پیرو مجوز موقت فعالیت شماره 2731/ه مورخ 6 شهریور ماه سال 1387، بدین وسیله با ادامه فعالیت آن بانک در چارچوب قانون پولي و بانکي کشور، قانون عمليات بانکي بدون‌ربا، مصوبات شوراي پول‌و اعتبار،  بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های بانک مرکزي و ساير قوانين و مقررات ذي‌ربط موافقت به عمل می آید.

توسعه فرهنگ پسندیده قرض الحسنه، حفظ حقوق سپرده گذاران، تطبیق ساختار آن بانک با ضوابط و مقررات ذی ربط از اهم مواردی است که انتظار می رود توسط مدیران و کارکنان محترم آن بانک مورد توجه قرار گیرد. »

شایان ذکر است، تاسیس، ثبت، فعالیت و انحلال نهادهای پولی و اعتباری از قبیل بانک ها، موسسات اعتباری غیربانکی، تعاونی های اعتبار، صندوق های قرض الحسنه، صرافی‌ها و شرکت های واسپاری (لیزینگ ها) و همچنین ثبت تغییرات نهادهای مذکور فقط با اخذ مجوز از بانک مرکزی جمهوری اسلامی و به موجب مقررات مصوب شورای پول و اعتبار امکان پذیر است.

با صدور این مجوز از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، فعالیت بانک قرض الحسنه مهرایران در حوزه بانکداری اسلامی در بستر قرض الحسنه، دائمی شد.

گفتنی است، اين بانك طي يازده سال فعاليت مطلوب در حوزه قرض الحسنه بالغ بر ۴ ميليون و ۱۰۰ هزار فقره تسهيلات قرض الحسنه به ارزش بيش از ۳۱۹ هزار ميليارد ريال پرداخت نموده كه ۳۸ درصد تعداد پرداختي در دو سال اخير، شامل ۷۵۲ هزار فقره در سال ۹۶ و بيش از ۸۵۰ هزار فقره از ابتداي سال ۹۷ تا كنون صورت گرفته شده است.

همچنين ۵۳ درصد مبالغ پرداختي در ۲ سال اخير، شامل ۸۲ هزار ميليارد ريال در سال ۹۶ و ۸۹ هزار ميليارد ريال در ۹ ماه ابتدايي سال انجام شده است.

با استقبال مردم از فعالیت های این بانک، از ابتداي تاسيس تا پايان آذر ماه سال جاري بيش از ۶ ميليون و ۳۳۱ هزار سپرده گذار جذب شده که سهم آن در سال هاي ۹۶ و ۹۷ جمعاً به ميزان يك ميليون و ۷۵۸ هزار نفر معادل ۲۸ درصد است.

مانده منابع بانک قرض الحسنه مهرایران در پايان سال ۹۵ بالغ بر ۶۰ هزار ميليارد ريال بوده که طي ۲ سال اخير با رشد ۲۴۵ درصدي مواجه و در حال حاضر بالغ بر ۱۴۷ هزار ميليارد ريال مي باشد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: