کد خبر: ۱۵۰۹۴۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۲ - ۲۲ دی ۱۳۹۷ - 12 January 2019
شاخص بورس امروز (شنبه) نوسان اندکی را تجربه کرد و با 100 واحد رشد نسبت به روز چهارشنبه در جایگاه 164 هزار و 929 واحدی قرار گرفت.
بانکداری ایرانی - شاخص بورس امروز (شنبه) نوسان اندکی را تجربه کرد و با 100 واحد رشد نسبت به روز چهارشنبه در جایگاه 164 هزار و 929 واحدی قرار گرفت.

به گزارش  ایرنا، از شدت رشد شاخص کل در نخستین روز هفته کاسته شد به طوری که علاوه بر رشد اندک نماگر بازار سرمایه، حجم و ارزش معاملات نیز کاهش یافت.
در معاملات امروز یک میلیارد و 591 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش سه هزار و 835 میلیارد ریال در 142 هزار نوبت دادوستد شد.

بررسی شاخص های اصلی بازار سرمایه نشان می دهد شاخص قیمت (وزنی - ارزشی) که در آن ارزش سهام شرکت های بزرگ اثر بیشتری بر شاخص می گذارد، 29 واحد رشد کرد و شاخص کل (هم وزن) که در آن ارزش و وزن همه شرکت های بزرگ و کوچک در محاسبه شاخص کل، یکسان در نظر گرفته می شود، 191 واحد افزایش یافت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز 135 واحد بالا رفت؛ این شاخص بیانگر سطح عمومی قیمت سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس است.
شاخص آزاد شناور 35 واحد رشد کرد؛ این شاخص بخشی از سهام قابل معامله شرکت ها در بورس را نشان می دهد.

شاخص بازار اول مربوط به شرکت های برتر از نظر سرمایه، سودآوری و درصد سهام آزاد شناور 58 واحد بالا رفت و شاخص بازار دوم بورس نیز 275 واحد افزایش یافت.
در معاملات امروز نمادهای حکشتی (کشتیرانی)، کچاد (صنعتی و معدنی چادرملو) و اخابر (مخابرات) بیشترین تاثیر مثبت و تاپیکو (سرمایه گذاری نفت و گاز تامین)، وبملت (بانک ملت)، مبین (پتروشیمی مبین) و شبندر (پالایش نفت بندرعباس) بالاترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند.

** ادامه صدرنشینی بانک ها
گروه بانک در معاملات امروز نیز بورس صدرنشین شد؛ در این گروه 574 میلیون سهم به ارزش 971 میلیارد ریال دادوستد شد.
گروه خودرو به ارزش 458 میلیارد ریال و شیمیایی به ارزش 315 میلیارد ریال جایگاه های بعدی را به خود اختصاص دادند.

گروه فلزات اساسی با دادوستدی به ارزش 242 میلیارد ریال در رده چهارم معاملات امروز قرار گرفت.
گروه فرآورده های نفتی نیز با معاملاتی به ارزش 225 میلیارد ریال رده پنجم را از آن خود کرد.

** افت فرابورس
برپایه معاملات امروز شاخص فرابورس (آیفکس) 2 واحد افت کرد و در جایگاه یک هزار و 941 واحدی قرار گرفت. در این بازار بیش از 940 میلیون سهم و اوراق بهادار به ارزش افزون بر سه هزار و 460 میلیارد ریال دادوستد شد.
همچنین در معاملات امروز نمادهای ذوب (ذوب آهن)، مارون (پتروشیمی مارون) و کگهر (سنگ آهن گهرزمین) با بیشترین تاثیر منفی، شاخص را پایین کشیدند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: