کد خبر: ۱۵۰۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۷ - ۱۹ دی ۱۳۹۷ - 09 January 2019
امسال در هشت ماهه ( منتهی به ابان ) برای تثبیت قیمت ها واردات گوشت قرمز نسبت به سال گذشته دو برابر افزایش یافته و این روند تا پایان سال تداوم خواهد داشت.
وزیر جهاد کشاورزی گفت: امسال در هشت ماهه ( منتهی به ابان ) برای تثبیت قیمت ها واردات گوشت قرمز نسبت به سال گذشته دو برابر افزایش یافته و این روند تا پایان سال تداوم خواهد داشت.

به گزارش  ایرنا، 'محمود حجتی' روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیات دولت، در جمع خبرنگاران درباره وضعیت بازار گوشت قرمز افزود: واردات گوشت گرم افزایش داشته، اما مشکل افزایش قیمت گوشت قرمز وجود دارد که در جلسات مختلف این مساله مورد بحث و بررسی است.
وی با بیان این که افزایش روند قاچاق دام بر قیمت گوشت قرمز سایه افکنده است اظهارداشت: علت اصلی افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار به دلیل نوسان نرخ ارز و تشدید قاچاق دام زنده است.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: افزایش واردات گوشت قرمز در دستور کار است تا بخشی از مشکل بازار حل شود و انتظار می رود با توجه به محموله هایی که در راه است، بتوان عرضه بیشتری در شب عیدداشته باشیم.

وی ادامه داد: اکنون گوشت منجمد از برزیل و گوشت گرم گوسفندی از استرالیا، کشورهای آسیای میانه و قفقاز وارد کشور می شود و نیز مقرر شد مسئولین دست اندرکار همچون وزارت کشور، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و نیروی انتظامی با تشدید برخوردها، از قاچاق دام سبک در مرزها جلوگیری کنند.

وی کیفیت گوشت های وارداتی را مطلوب دانست و افزود: برای واردات انواع گوشت های منجمد و گرم ملاحظات و ضوابط بهداشتی و گواهی های استاندارد رعایت می شود. 
وزیر جهاد کشاورزی قاچاق بی رویه دام زنده، افزایش تقاضا و کاهش عرضه را علت بی ثباتی قیمت ها دانست و گفت: امیدواریم با افزایش حجم واردات و جلوگیری از قاچاق دام زنده بتوانیم مشکل راحل کنیم.

وی تصریح کرد: نهاده های مورد نیاز تولید از جمله جو، ذرت و کنجاله سویا با وجود نوسان نرخ ارز به قیمت 4200 تومانی وارد کشور می شود و با کنترل و نظارت در اختیار دامداران قرار می گیرد.
حجتی علل افزایش قیمت گوشت مرغ در بازار را نوسان نرخ ارز ، افزایش قیمت های جهانی نهاده ها، رشد هزینه های تمام شده تولید دانست و افزود: براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار قیمت هرکیلوگرم گوشت مرغ برای مصرف کنندگان 9800 تومان تعیین شده است.

وی با بیان این که بررسی های روزانه حاکی است که قیمت گوشت مرغ این هفته نسبت به هفته گذشته کاهش داشته، گفت: قیمت امروز میدان بهمن که روزانه بین 600 تا 800 تن گوشت مرغ عرضه می کند، 10 هزارو 200 تومان بود که البته این نرخ عمده فروشی هاست و در سطح بازار اندکی افزایش دارد. 
به گزارش ایرنا، مشاهدات میدانی نشان می دهد که در سطح بازار قیمت هر کیلوگرم ران گوسفندی و گوساله بین 70 تا 80 هزارتومان و هرکیلوگرم گوشت مرغ نیز به بیش از 14 هزارتومان رسیده است.

طبق آمارها سالانه یک میلیون و 200 هزارتن گوشت مرغ درکشور تولید و نیاز مصرفی گوشت قرمز کشور نزدیک به یک میلیون تن است که 840 هزار تن آن از محل تولیدات داخلی و بیش از 100 هزار تن آن از محل واردات گوشت گرم گوسفندی، گوشت منجمد گوساله و دام زنده تامین می شود.
هفته های گذشته واردات انواع گوشت قرمز گرم و منجمد و همچنین دام زنده گوسفندی برای تنظیم بازار این محصول توسط شرکت پشتیبانی امور دام کشور افزایش یافته تا مردم بتوانند محصولات پروتئینی مورد نیاز خود را با قیمت های مناسب تری خریداری کنند.

به گفته حمید ورناصری مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور روزانه نزدیک 150 تن گوشت گوسفندی گرم به بازار عرضه می شود که قیمت هر کیلوگرم لاشه گوشت گوسفندی گرم (تازه) در میادین میوه و تره بار و تعاونی های مصرف 37 هزار و 500 تومان، گوشت تفکیکی بین 48 تا 49 هزار تومان و گوشت گوساله منجمد 29 هزار تومان است.

اکنون برای تنظیم بازار گوشت مرغ نیز هرکیلوگرم مرغ منجمد به نرخ 8900 تومان و گوشت مرغ گرم با قیمت 9800 تومان در میادین اصلی و سازمان میادین توسط شرکت پشتیبانی امور دام کشور عرضه می شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: